توصیه می‌شود کودکان، افراد مسن و افرادی که از سیستم ایمنی پایینی برخوردار هستند از تماس با ماهی قرمز پرهیز کنند.


توصیه‌های بهداشتی برای خرید و نگهداری ماهی قرمز

به گزارش گلستان 24 ؛معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان فارس گفت: ماهی قرمز باید دارای ظاهر، تحرک مناسب و شنای متعادل باشد و شهروندان در هنگام خرید ماهی دقت کنند ماهی دچار ضایعات پوستی نباشد و از ظاهری سالم و معمول برخوردار باشد، همچنین از خریداری ماهی‌های بی حال خودداری کنند.

منصور بستانیان تصریح کرد: دمای ظرف نگهداری ماهی بایستی بین ۲۲ تا ۲۶ درجه سانتیگراد باشد در غیر این صورت حیات ماهی دچار اختلال خواهد شد.

وی، حداقل آب مورد نیاز برای هر قطعه ماهی قرمز را یک تا دو لیتر اعلام و افزود: آب مورد استفاده برای نگهداری ماهی قرمز باید حتما کلرزدایی شده باشد و به جهت تعادل گازها، خروج کلر و هم دما شدن با محیط، قبل از مصرف حداقل به مدت ۱۲ ساعت در ظرفی مجزا نگهداری و ذخیره شود.

به گفته بستانیان، ماهی‌های قرمز هیچ گونه عوارض پوستی را به دنبال ندارند، اما توصیه می‌شود کودکان، افراد مسن و افرادی که از سیستم ایمنی پایینی برخوردار هستند از تماس با ماهی پرهیز کنند و در صورت جا به جایی آن‌ها از دستکش یکبار مصرف استفاده کنند.

وی اظهار داشت: به منظور ضدعفونی ظروف نگهداری ماهی، می‌توان از نمک به میزان ۳-۲ درصد و یا سایر ضدعفونی کننده‌ها مانند پرمنگنات پتاسیم استفاده کرد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان فارس ز شهروندان خواست به منظور جلوگیری از گسترش آلودگی و ایجاد بیماری در ماهیان وحشی و حفظ شرایط طبیعی اکوسیستم دریاچه‌ها و رودخانه‌ها، از رها کردن ماهی قرمز در آب‌های آزاد خودداری کرده و در محل‌های خاصی که شهرداری مشخص کرده است، رهاسازی شود.

انتهای پیام/م

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار