- رئیس سازمان شیلات کشور از توسعه زیرساخت های شیلات گلستان برای اشتغالزایی و تولید بیشتر خبر داد.

زیرساخت های شیلات گلستان توسعه می یابد

به گزارش گلستان 24 ؛جشنواره بزرگ طبخ و عرضه آبزیان، بعدازظهر پنجشنبه با حضور رئیس سازمان شیلات کشور، معاون وزیر جهاد کشاورزی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان و جمع دیگری از مسئولان در گرگان برگزارشد.

رئیس سازمان شیلات در این مراسم اظهار کرد: توسعه زیرساخت های شیلات تعهد مشترک وزارت جهاد سازمان ایران و دستگاه های استانی بوده و همه بر آن پافشاری دارند.

نبی الله خون میرزایی با بیان این که این زیرساخت ها در گلستان توسعه پیدا خواهد کرد، گفت: صنعت آبزی پروری گلستان دارای یک مزیت نسبی بوده و طبیعتاً فرصت جذاب برای سرمایه گذاری است.

وی ادامه داد: همه این ها و عوامل و نیروی انسانی کارآزموده و متعهد ما در بخش دولتی و خصوصی و در بخش پژوهش و تحقیقات و دانشگاه مهم ترین سرمایه ما هستند و ظرفیت ها را بیشتر شکوفا خواهد کرد.

خون میرزایی گفت: گلستان اصلی ترین تولیدکننده خاویار در سطح کشور و سومین استان تولیدکننده میگو در ایران است.

وی به میزان تولید سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال گذشته میزان صید ماهیان سرد آبی و گرم و آبزیان یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن بوده است.

خون میرزایی گفت: بزرگترین مجتمع پرورش میگو کشور که مساحت آن ۱۰ هزار هکتار است، ۶ هزار هکتار فاز دوم آن عملیاتی خواهد شد.

۲۵۰۰ تن میگو در گلستان تولید شد

وی بیان کرد: سال گذشته بیش از دو هزار و ۵۰۰ تن میگو در استان گلستان تولید شد.

مدیر کل شیلات گلستان هم در ادامه اظهار کرد: لازم است که شهروندان ما با آبزیان و شیوه های طبخ آن به عنوان غذای سلامتی آشنا شوند و اطلاعات خود را در خصوص نحوه نگهداری و فواید آن افزایش دهند.

سید جواد قدس علوی افزود: در کنار این جشنواره، کارگاه های آموزشی هم در نظر گرفته شده بود و نحوه نگهداری آبزیان، طبخ و غذاهایی که می توان در آنها از ماهی و میگو استفاده کرد، با استفاده از تجارب اساتید برجسته ملی و استانی به علاقه مندان آموزش داده شد.

وی ادامه داد: جشنواره شامل بخش هایی از جمله غرفه های عرضه محصولات شیلاتی، برگزاری همایش آبزیان، مسابقه آشپزی با محوریت ماهی و میگو بر پایه اصل سالم پزی، آموزش طبخ آبزیان توسط مربی بین المللی، مسابقات نقاشی ویژه کودکان و غیره بود.

قدس علوی یادآور شد: این جشنواره یکی از راهکارهای فرهنگ سازی برای مصرف آبزیان در جامعه است و از مهم ترین اهداف آن با توجه به فواید ماهی و میگو برای سلامت انسان، قرار دادن این دو آبزی در سبد خانوار ایرانی بود.

در پایان این جشنواره از خانم ها بهاره لطفی، فدایی فر و ناهید شیخی که در مسابقه طبخ غذای این جشنواره حائز رتبه های اول تا سوم شده بودند، تقدیر شد.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار