رییس دفتر رییس جمهوری با ارائه گزارشی از وضعیت مناطق سیل زده نوشت : مقرر شده لیست کاملی از خسارت‌ها تهیه شود و دولت تمهیداتی را برای جبران خسارت‌های ناشی از سیل اخیر اتخاذ کرده است.

گزارش اینستاگرامی رییس دفتر رییس جمهور از امدادرسانی به سیل زدگان

به گزارش گلستان 24 ؛ محمود واعظی بامداد شنبه با انتشار عکس‌هایی از سیل اخیر در استان‌های شمالی به ویژه استان گلستان در صفحه اینستاگرام خود نوشت: متأسفانه جاری شدن سیل در استان‌های شمالی کشور در چند روز گذشته خسارت‌هایی را به هموطنانمان وارد کرده است. طبق آخرین گزارش‌هایی که از این مناطق دریافت کرده‌ام، وضعیت عمده مناطق به غیر از دو منطقه در استان مازندران و گلستان تثبیت شده است.

 

رئیس دفتر رئیس جمهوری نوشت: دولت در کنار مردم سیلزده استان‌های شمالی کشور است. همه عوامل و دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان از ابتدای حادثه سیل و حتی به‌واسطه هشدارهای هواشناسی پیش از وقوع حادثه مساعی خود را در این خصوص به کار گرفته بودند؛ از این رو با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی و هشدارهای این سازمان درخصوص احتمال جاری شدن سیل، در هر سه استان پیش از حادثه جلسات ستاد بحران برگزار شده بود و قبل از حادثه آمادگی لازم در این زمینه وجود داشت و تا این لحظه نیز همه نیروها با تمام توان و زیر نظر استانداری‌ها مشغول به کارند.

 

وی افزود: عمده مشکلات مربوط به قطعی آب و برق و راه‌های مواصلاتی حل شده است و هم‌اکنون نیز نیروهای امدادگر و دولتی در تلاشند تا با همه توان در کوتاه‌ترین مدت مشکلات باقی‌مانده را برطرف کنند. مقرر شده تا لیست کاملی از خسارت‌ها تهیه شود. دولت تمهیداتی را برای جبران خسارت‌ها اتخاذ کرده است. رئیس جمهوری نیز در این زمینه دستورات لازم را صادر کرده است و وزیر کشور نیز وظایف محوله را دنبال می‌کند و شنبه عازم استان گلستان است.

 

واعظی درباره حضور برخی مسئولان در مناطق سیلزده ادامه داد: وزیر اقتصاد به نمایندگی از رئیس جمهوری به مناطق خسارت‌دیده رفته است و اگر لازم باشد سایر مسئولان هم به مناطق اعزام خواهند شد. با این همه، توصیه نیروهای امدادرسان به مسئولان و همچنین مردم، عدم حضور مستقیم در این شرایط است‌. نیروهای امدادرسان و هلال احمر درحال حاضر مشغول امدادرسانی و توزیع اقلام غذایی و موردنیاز مردم هستند. دولت تمام تلاش خود را برای امدادرسانی هرچه سریع‌تر به کار گرفته است.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار