فرماندار مینودشت گفت: بارش‌ شدید باران سبب رانش زمین در ۲۰ روستای این شهرستان شده است.

۲۰ روستای شهرستان مینودشت در معرض رانش زمین قرار دارد

به گزارش گلستان 24 ؛سیدرضا طباطبایی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: حدود 20 روستا در شهرستان مینودشت دچار رانش زمین شده که بیشترین خسارت ناشی از رانش زمین به روستای قلعه قافه این شهرستان وارد شده است.

 

وی افزود: حدود 180 واحد مسکونی روستایی در رانش زمین خسارت دیده که اغلب آنها تخریب شده و نیازمند بازسازی است.

فرماندار مینودشت بیان داشت: با تحقیقات و پژوهش‌های انجام شده به وسیله کارشناسان بنیاد مسکن و آزمایشات خاک در این روستا، ساکنان این روستا به جاهای ایمن منتقل شدند تا از حوادث احتمالی پیشگیری شود.

وی با بیان اینکه بازسازی و احداث این واحدهای مسکونی 6 ماه تا یکسال به طول می‌انجامد، ادامه داد: قرار است ساکنان این روستاها تا بازسازی کامل واحدهای مسکونی به روستاها و یا شهر نقل مکان کرده و به صورت استیجاری مستقر شوند.

طباطبایی گفت: دولت پشتیبانی و پرداخت اجاره بها این منازل را متقبل می‌شود تا ساکنین این روستا به لحاظ مالی دچار مشکل نشوند.

وی خاطرنشان کرد: کار بازسازی این واحدها از اقدامات طولانی مدت است و اولویت ما در حال حاضر اسکان و امدادرسانی به این افراد است تا شرایط بهتری داشته باشند.

فرماندار مینودشت با اشاره به اینکه 20 روستا این شهرستان در معرض رانش زمین هستند ،اضافه کرد: روستاهای مسیر دهنه قلعه قافه که حدود 20 روستا هستند در معرض رانش هستند و در برخی از روستاها مانند دروک رانش زمین سبب قطع ارتباط مردم با مزارع کشاورزی و قبرستان شده است.

وی خاطرنشان کرد: رانش زمین علاوه بر خسارت به واحدهای مسکونی روستایی و مزارع کشاورزی سبب خسارت به راه‌های مواصلاتی شده و راه‌های کوهستانی روستایی و حتی جاده‌های اصلی در این مسیر دچار رانش زمین شده است.

طباطبایی گفت: رانش زمین سبب از بین رفتن بخشی از جاده، شانه خاکی و یا ریزش کوه و مسدود شدن راه‌های ارتباطی شد.

وی افزود: با تلاش نیروهای راهداری در حال حاضر تمام راه‌های ارتباطی باز است اما جاده‌های کوهستانی ما خطر رانش زمین دارد.

وی بیان داشت: بارش‌های شدید سبب خسارت‌های زیادی به مزارع کشاورزی، تاسیسات آب، برق و دیگر بخش‌ها وارد کرده است. به طوری که این خسارت‌ها طبق کارشناسی جهاد کشاورزی در حوزه دام و کشاورزی حدود 80 میلیارد تومان و در مجموع شهرستان حدود 200 میلیارد تومان برآورد شده است.

فرماندار مینودشت گفت: با مساعد شدن شرایط جوی تثبیت راه‌های ارتباطی شهرستان در دستور کار نیروهای راهداری قرار می‌گیرد. در حال حاضر نیروهای راهداری و ماشین آلات در مسیرهای کوهستانی در حال آماده باش هستند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار