حدود سه هفته است که سیلاب مهمان خانه‌های مردم گلستان شده است اما با وجود مشکلات فراوان، همدلی و وحدت در بین مردم موج می‌زند سیلاب گره‌های زیادی را برای مردم استان گلستان به وجود آورد اما زیباترین گره سیلاب گره زدن قلب‌های شیعه و سنی به هم بود.

قلب‌های شیعه و سنی در سیلاب گلستان به هم گره خورد/ از قدرت‌نمایی سیلاب تا افزایش سیل محبت‌ها به سیل‌زدگان گلستان

به گزارش گلستان 24 ؛ زمستان روزهای پایانی خودش را سپری می‌کرد و بوی خوش بهار از همه جا به مشام می‌رسید و طبیعت نیز زیباترین لباس خودش را بر تن کرده بود و تنها دو گام دیگر به بهار باقی مانده بود که آسمان لباس مشکی بر تن کرد و ابرهای سیاه آن حامل پیام‌هایی بودند.

در ساعات پایانی سال 1397 زمستان روی دیگر خودشان را نشان داد و با جاری شدن باران‌های پیاپی، سیلاب مهمون نوروزی خانه‌های مردم شد.

اینبار هم مثل همیشه مردم برای کمک‌رسانی پیش‌قدم شدند هرکسی هرچی داشت به میدان آورد تا شاید گره‌ای از مشکلات مردم باز شود سیل محبت‌های مردم راهی استان گلستان شد و هرچه سیلاب بیشتر قدرت‌نمایی می‌کرد سیل محبت‌ها به سیل‌زدگان نیز افزایش می‌یافت.

درس‌های زیادی از سیلاب گرفتیم و نخستین آن درس ایثار بود صحنه‌های فداکاری مردم برای دفاع از دیارشان در گمیشان خاطرات روزهای جنگ را برایمان تداعی می‌کرد روزهایی که اگرچه در سختی بودیم اما مردم ایران برای کمک به یکدیگر سر از پا نمی‌شناختند و برای کمک به هم از یکدیگر سبقت می‌گرفتند

اما در این سیلاب واژگونی یک فروند قایق امداد و نجات را شاهد بودیم که این واژگونی قایق و جان‌باختن 6 نفر از هموطنان‌مان که برای خدمت به مردم سیل‌زدگان گلستان جان خودشان را از دست داردند به ما آموخت که با دل‌های سرشار از عشق به همنوعان خودمان هم می‌شود به سمت لقائ‌الله پرواز کرد.

 

سیلاب گره‌های زیادی را برای مردم استان گلستان به وجود آورد اما زیباترین گره سیلاب گره زدن قلب‌های شیعه و سنی به هم بود.

سیلاب همچنان در برخی از شهرها و روستاهای استان گلستان جاری است اما این سیل سبب نشد که زندگی در گلستان از جریان بیافتد در این میان دو جوان آق‌قلایی با همت مردم در میان سیل زندگی مشترک خودشان را آغاز کردند و درحقیقت به زندگی آموختند که زندگی همچنان جاری است.

ما مردم ایران همواره ثابت کردیم که در سختی‌های زندگی نیز در کنار هم هستیم و هرگز نخواهیم گذاشت که سختی‌ها بر ما غلبه کند و با همت و وحدت یکدیگر بهاری بهتر برای یکدیگر خواهیم ساخت.

*وحدت و یکپارچگی امت اسلامی در گلستان موج می‌زند/  6 هزار نفر از سیل‌زدگان آق‌قلا در گرگان اسکان یافتند

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان با بیان اینکه وحدت و یکپارچگی امت اسلامی در گلستان موج می‌زند، تصریح کرد: در سیلاب اخیر شاهد همدلی‌ها و برادری‌ها در بین مردم استان گلستان بودیم.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی اظهار کرد: این حس وحدت و همدلی در استان گلستان خودش را در یک چهره بسیار روشن و زیبایی نشان داد.

مدیر اسکان موقت سیل‌زدگان استان گلستان گفت: در شهرستان گرگان حدود 6 هزار نفر از سیل‌زدگان شهرستان‌های آق‌قلا و روستاهای تابعه آن در شهرستان گرگان اسکان دادیم.

اسماعیل بهرامی تصریح کرد: تعدادی از افراد سیل‌زده نیز در منازل مسکونی مردم در روستاها و شهرستان گرگان اسکان یافتند و در حقیقت مردم ما پذیرای برادران ترکمن و سیستانی استان گلستان بودند که در این حادثه دچار خسارت شدند.

انتهای پیام/فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار