فرمانده کل سپاه عنوان کرد

فرمانده کل سپاه گفت: تمام امکانات خود را بسیج کردیم تا مشکلات استان گلستان حل شود، هر چند بخشی از امکانات سپاه در استان‎های دیگر اعم از خوزستان که گرفتار سیل هستند درگیر است.

بسیج تمام امکانات سپاه برای حل مشکلات مناطق سیل‎زده گلستان

به گزارش خبرگزاری گلستان 24؛ به نقل از خبرگزاری فارس ، سرلشکر محمدعلی جعفری ظهر امروز در بازدید از مناطق سیل‌زده گلستان در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار کرد: جلسه‎ای که امروز در شهر گمیشان داشتیم جلسه خوبی بود اما بسیار نگران‎کننده و ناراحت‎کننده بود و اقداماتی که باید از قبل صورت می‎گرفت انجام نشد.

وی ادامه داد: رودخانه‎های قره‎سو و گرگانرود و همچنین چند کانال از شهر گمیشان عبور می‎کند و متأسفانه رسوبات در دهانه تمامی کانال‎ها و رودخانه‎ها انباشته شده و همین مسأله مانع خروج آب به سمت دریا شده است.

فرمانده کل سپاه تأکید کرد: با توجه به تقسیم کار صورت‎گرفته، تصمیم گرفتیم روی لایروبی خروجی این رودخانه‎ها متمرکز شویم، همچنین تصمیمی اتخاذ شد تا مسیر مانع و چاله‎ای که در شرق گمیشان وجود دارد باز شود تا آب سریع‎تر از منطقه خارج شود.

سرلشکر جعفری اضافه کرد: تمامی آبی که در دشت گرگان، آق‎قلا و گمیشان جمع شده به ورودی‎های اینجا وابسته است لذا برای باز شدن آنها تمرکز شده و امیدواریم با کارهایی اعم از برداشت با بیل مکانیکی، انفجار و حتی با دست که توسط نیروهای بسیجی در حال انجام است تخلیه و خروج آب در اسرع وقت عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه حجم آب بسیار بالا است از طرفی برفاب‎ها نیز در چند روز آینده آب و به این حجم آب فعلی اضافه می‎شود، متذکر شد: اگر بتوانیم خروجی آب را به اندازه ورودی انجام دهیم که البته بعید است می‎توان شرایط را به خوبی مدیریت کرد، تلاش‎ها را انجام می‎دهیم تا آب بیش از این در گمیشان جمع نشود و قطعاً چند روزی طول می‎کشد تا آب زیادی که در منطقه جمع شده تخلیه شود.

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: به طور قطع اگر از گذشته رسوبات دهانه رودخانه‎ها جمع نمی‎شد و لایروبی صورت می‎گرفت امروز با این مشکل مواجه نمی‎شدیم و در حال حاضر متأسفانه این مشکل وجود دارد و همه تلاش با تمام امکانات وجود دارد البته به بیل مکانیکی و تجهیزات مهندسی بیشتری نیاز داریم.

سرلشکر جعفری یادآور شد: تمام امکانات خود را بسیج کردیم تا مشکلات استان گلستان حل شود، هر چند بخشی از امکانات سپاه در استان‎های دیگر اعم از خوزستان که گرفتار سیل هستند درگیر است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد؛ با مدیریت و تقسیم کار صحیح و تمرکز بر روی اولویت‎ها، مشکل آبگرفتگی مناطق سیل‎زده گلستان هر چه سریع‎تر برطرف شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار