فرمانده سپاه نینوای گلستان گفت: محور خواجه نفس- گمیشان «جاده ایثار» نامگذاری شود.

محور خواجه نفس- گمیشان «جاده ایثار» نامگذاری شود

به گزارش گلستان 24 ؛ سردار حسین معروفی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سپاه گلستان در زمینه کمک به سیل زدگان از همان ابتدا کمر همت بست و بعد از دستور رهبر معظم انقلاب با توان مضاعف به امدادرسانی پرداخت.

وی افزود: علاوه بر کمک رسانی، خروج آب از منطقه هم در دستور کار قرار گرفت به همین منظور لایروبی در دو رودخانه اصلی گرگانرود و قره سو که حجم آب بالایی داشت شروع شد.

معروفی ادامه داد: در رودخانه قره سو، گرگانرود، کانال مرکزی گمیشان و کانال های رهبری و صفاایشان و دیگر کانال های فرعی، در طول ۱۸ روز یک اقدام جهادی توسط نیرهای مسلح سپاه، ارتش و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سپاه انجام شد که اکنون روانسازی آب را در منطقه می بینیم.

وی بیان کرد: حجم بالای بارش، ورودی کار سنگین کرد لذا کانال ها را لایروبی کردیم و به پشت تالاب رسیدیم.

معروفی تصریح کرد: سه شب با کمک ۱۲۰ نیروی مردمی و بسیجی و با بیل دستی تا صبح مسیر راه ها را باز کردیم اما باز هم جواب نداد و علیرغم اینکه بخش عمده ای از مسیر کانال مرکزی را تا نزدیک دریا باز کردیم اما باز به باتلاق خوردیم.

فرمانده سپاه نینوای گلستان اظهار کرد: در آن شرایط دوباره فعالیت را آغاز و با کمک شناورهای گروه ۴۵ جوادالائمه استان و بیل های مکانیکی ظرف ۷۲ ساعت کار شبانه روزی ارتباط با دریا برقرار و روان سازی آب انجام شد.

پروژه بند ولی

وی تصریح کرد: در حوزه ورودی آب به آق قلا، سپاه مسئولیت پروژه مهم ملی به نام «بند ولی» را بر عهده گرفت و پنج روز است که ۴۵ دستگاه برای اقدامات فنی در آن محل فعال هستند.

معروفی گفت: کارشناسان ارزیابی کردند که با حفر کانالی به طول هزار و ۸۰۰ متر در ۶ متر می توانیم آب را در مسیری قرار دهد که به سمت بیابان برود، به فضل الهی ظرف دو سه روز آینده، این مهم انجام و سوپاپ اطمینان منطقه خواهد شد.

فرمانده سپاه نینوا گلستان اظهار کرد: در قسمت بالای شهر گمیشان سدی خاکی در منطقه اسب سواری به همت آب منطقه ای، گروه ۴۵ جوادالائمه و قرارگاه سازندگی سپاه و ۱۷۰ بسیجی ایجاد می شود تا ورودی آب به کل آباد را متوقف کند.

ورودی آب به گمیشان به همت و تلاش مردم صفر خواهد شد

وی گفت: در کمربندی گمیشان به همت مردم و سپاه تقریباً ورودی آب صفر خواهد شد و در نقطه مقابل خروجی آب هم در حال انجام است؛ قطعاً با این اقدامات در ۲۴ ساعت آینده شهر گمیشان با کاهش چشمگیر سطح آب روبرو خواهد شد.

معروفی بیان کرد: هم اکنون ۱۲ درصد شهر گمیشان را آب فرا گرفته و امیدواریم با همت مردم و گروهای جهادی و دستگاه های اجرایی دولت بتوانیم این مشکلات را حل کنیم.

وی افزود: در محور خواجه نفس به گمیشان ۱۸ نقطه از جاده برای خروج از آب شکافته شد و در ادامه برای تردد با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، سپاه و گروه تیپ ۴۵ جوادالائمه ظرف ۶۰ ساعت، ۱۸ پل احداث شد.

معروفی اضافه کرد: از مسئولان تقاضا می کنم که نام این جاده را به واسطه ایثار مردم گمیشان و پاسداران «جاده ایثار» نامگذاری کنند تا در تاریخ ماندگار شود.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار