مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: خانواده تیموری که در اثر رانش زمین در مینودشت علاوه بر منزل مسکونی، فرزند خردسال خود را هم از دست دادند، ظرف دو ماه صاحب خانه می شوند.

خانواده تیموری ظرف ۲ ماه صاحب خانه می شوند

به گزارش گلستان 24 ؛ محمدتقی زمانی نژاد، صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: صبح روز ۲۹ اسفند در اثر رانش زمین منزل مسکونی خانواده تیموری در مینودشت تخریب شد و متأسفانه فرزند خردسال این خانواده جان خود را از دست داد و دیگر افراد خانواده مجروح شدند.

وی با بیان اینکه این منزل ۱۰۰ درصد تخریب شده است، افزود: بنیاد مسکن گلستان ظرف دو ماه برای این خانواده خانه می سازد.

زمانی نژاد گفت: این خانواده علاوه بر بهره مندی از تسهیلات قرض الحسنه ۴۰ میلیون تومانی از ۱۵ میلیون تومان کمک بلاعوض بهره مند خواهند شد.

وی بیان کرد: اگر با این تسهیلات، منزل مسکونی این خانواده کامل نشد از حساب ۱۰۰ برای تکمیل آن استفاده می کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان اضافه کرد: به هر واحد احداثی خسارت دیده در شهرهای استان ۵۰ میلیون تومان تسهیلات و ۱۲ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و هشت تن سیمان رایگان پرداخت می شود.

وی میزان تسهیلات واحدهای احداثی خسارت دیده در روستاها را ۴۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: به واحدهای خسارت دیده احداثی روستایی ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می شود.

زمانی نژاد گفت: تاکنون ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی خسارت دیده در سیلاب مورد ارزیابی قرار گرفته است که از این تعداد ۱۰ هزار واحد نیازمند تعمیر و هفت هزار و ۵۰۰ واحد باید نوسازی شود.

وی خاطرنشان کرد: برای تمامی مسکن های تعمیراتی در مناطق سیل زده گلستان مبلغ ۱۰ میلیون تومان تسهیلات و یک تن سیمان رایگان در نظر گرفته شده است.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار