مدیرکل بنیادمسکن گلستان با اشاره به ارزیابی خسارت ۱۷ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در استان گفت: از این تعداد هفت هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی به طور کامل تخریب شده که نیازمند بازسازی است.

 سیمان رایگان برای ساخت و تعمیر منازل بین سیل‌زدگان استان گلستان توزیع می‌شود

به گزارش گلستان 24 ؛ محمدتقی زمانی‌نژاد عصر امروز در حاشیه کلنگ‌زنی دو واحد مسکونی خسارت دیده در این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در این شهرستان 608 واحد خسارت دیده براثر طوفان و رانش زمین مورد ارزیابی قرار گرفتند که از این تعداد 278 واحد احداثی و 330 واحد تعمیری هستند.

وی همچنین از خسارت سیل و طوفان به بیش از 17 هزار و 800 واحدمسکونی در استان گلستان خبر داد و اعلام کرد: بیش از هفت هزار و 300 واحد مسکونی در این حادثه به طور کامل تخریب شده و نیازمند بازسازی است.

به گفته مدیرکل بنیادمسکن استان یکهزار و 100 واحد تخریب شده شهری و 6 هزار و 172 واحد مسکونی روستایی است.

وی همچنین بیان داشت: از مجموع واحدهای مسکونی خسارت دیده ده هزار و 500 واحد مسکونی نیاز به نوسازی و تعمیرات دارند که از این تعداد چهار هزار و 42 واحد تعمیری در شهرها و 6 هزار و 489 واحد در روستاها هستند.

زمانی‌نژاد گفت: نقشه ساختمان در تیپ‌های مختلف، صدور پروانه و نظارت کارشناسان در مدت احداث بنا برای سیل‌زدگان رایگان خواهد بود.

وی افزود: با همکاری بنیاد مستضعفان نیز سیمان رایگان برای احداث و تعمیر واحدهای مسکونی خسارت دیده تأمین شده است. برهمین اساس برای احداث واحدهای مسکونی 8 تن و برای تعمیر یک تن سیمان رایگان بین مردم توزیع می‌شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار