معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان ضمن تاکید بر برطرف کردن کمبودهای سخت افزاری در مدارس مناطق سیل زده گفت: دغدغه های روانی دانش آموزان این مناطق نیازمند تدبیر فوری است.

دغدغه های روانی دانش آموزان مناطق سیل زده نیازمند تدبیر فوری است

به گزارش گلستان 24 ؛  عبدالرضا چراغعلی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: شتاب دهی در رفع نیازمندی های اولیه کاستی های آموزشی و البسه مورد نیاز دانش آموزان ضرورتی بی انکار است اما فارغ از این موضوع بروز سیل در این مناطق بر جنبه های روحی و روانی داشن آموزان تاثیرات متعددی داشته و غفلت از آن جایز نیست.

وی افزود: باید تدبیر و چاره اندیشی فوری در این خصوص لحاظ شود و با همکاری مراکز فرهنگی مانند کانون فرهنگی کودکان و نوجوانان و همچنین با استفاده از ظرفیت سمن ها و متخصصان به طور ویژه به این دغدغه توجه شود.

به گفته چراغعلی زنان سالخوردگان و دانش آموزان حساس ترین افراد از منظر آسیب پذیری روحی پس از بلاهای طبیعی هستند.

وی بیان کرد: با تلاش بی وقفه مردم منطقه و امدادگران داوطلب و حضور موثر مدیران منطقه ای و کشوری مرحله اول سیل گلستان را سپری کرده ایم و نگرانی های موجود در این مقطع به حداقل رسیده است.

چراغعلی گفت: سیل اخیر با تمام مشقات و سختی هایی که به همراه داشت بار دیگر وحدت اقوام و برادری شیعه و سنی را در میدان عمل به اثبات رساند. جانفشانی و ایثار مردم مناطق همجوار شهرهای ترکمن نشین بار دیگر اثبات کرد که وحدت در گلستان در سطح شعار نیست بلکه در عمل متبلور و تا حد نثار جان متجلی می شود.

وی تأکید کرد که تشکیل گروه های تخصصی برای پیشبرد اهداف و برطرف کردن نیازهای مردم سیل زده مهمترین دستور کار مدیران مدیریت بحران باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان اظهار کرد: نیازهای حوزه بهداشت و درمان اشتغال و معیشت و مسکن باید در دستگاه های تخصصی دنبال شود و متولی هر بخشی مشخص و متخصص باشد.

وی اضافه کرد: مدیران استان تصور نکنند که سیل به اتمام رسیده است زیرا حوادث طبیعی هیچگاه خبر نمی کند و باید از این حوادث درس و تجربه بیاموزیم و برای تقابل با بلایای طبیعی همیشه آماده باشیم.

چراغعلی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بعضاً برادران اهل سنت دارای برخی محدودیت های فقهی در دریافت وام و تسهیلات بانکی هستند باید ضمن رعایت و احترام به این موضوع َ راهکاری تدوین شود تا امکان استفاده از این مساعدت ها برای آنها هم فراهم شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار