مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در یک سخنرانی در دانشگاه ای-اند-ام تگزاس برخلاف ادعاهای قبلی خود گفت واشنگتن با اعمال فشار به دنبال تغییر ماهیت جمهوری اسلامی است.


آمریکا: می‌خواهیم ماهیت جمهوری اسلامی ایران را تغییر دهیم!

به گزارش گلستان 24 :وزیر خارجه آمریکا در یک سخنرانی در دانشگاه ای-اند-ام (A&M) تگزاس بر خلاف اظهارات قبلی خود و سایر مقامات آمریکایی گفت واشنگتن با اعمال فشار به دنبال تغییر ماهیت جمهوری اسلامی است.

مایک پمپئو در این سخنرانی مدعی شد: «ماه هم‌اکنون در حال اِعمال فشار حداکثری هستیم تا ماهیت جمهوری اسلامی ایران را تغییر دهیم؛ تا اطمینان حاصل کنیم که این رژیم صرفا مانند یک کشور عادی رفتار می‌کند و در سرتاسر جهان تروریسم را گسترش نمی‌دهد.»

این در حالیست که وی و سایر مقامات آمریکایی پیشتر بارها مدعی شده بودند که هدف از سیاست‌های واشنگتن علیه ایران، تغییر رژیم نیست!

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین مدعی شد: «در حالی که اینجا ایستاده‌ایم، ایران درگیر یک کارزار ترور در سرتاسر اروپاست و دیپلمات‌های ما در تلاش برای مقابله با آن‌ها هستند تا این کار را متوقف کنند.»

وزیر خارجه آمریکا پیش از این هم با طرح ادعا‌هایی مشابه تلاش کرده بود کشور‌های اروپایی را با سیاست واشنگتن علیه جمهوری اسلامی ایران همراه کند. «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا نیز چندی پیش با تکرار همین ادعا، به اروپایی‌ها گفت باید از توافق هسته‌ای با ایران خارج شوند.

سخنرانی پمپئو ساعتی پس از آن انجام می‌گیرد که او در تگزاس با «گروهی از ایرانی‌های مقیم آمریکا» دیدار کرد. اسامی این افراد اعلام نشده، اما به گفته پمپئو، برخی از این افراد به تازگی به ایران سفر کرده‌اند و وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با این افراد به دنبال اطلاع از وضعیت داخلی ایران بوده است!

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار