مدیر کل استاندارد گلستان از صدور ۸۸ پروانه کاربرد علامت استاندارد برای فرآورده های واحدهای تولیدی گلستان طی سال ۹۷ خبر داد.

صدور ۸۸ پروانه کاربرد علامت استاندارد در گلستان

به گزارش گلستان 24 :به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد گلستان، محمود فرمانی اظهار کرد: علامت استاندارد ایران نشانگر تعهد تولیدکننده یا ارائه‌کننده خدمت به رعایت ضوابط و موازین و استمرار انطباق مشخصات کالا با استانداردهای ملی و همچنین اطمینان خاطر در مصرف کننده است،

فرمانی ادامه داد: در سال گذشته در جلسات کمیته علائم و کنترل کالای برگزار شده در اداره کل استاندارد استان گلستان، تعداد ۸۸ پروانه کاربرد علامت استاندارد برای فرآورده های واحدهای تولیدی استان صادر شد.

وی افزود: از ۸۸ پروانه صادر شده برای واحدهای تولیدی استان، تعداد ۸۴ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و چهار پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی بوده است.

فرمانی بیان کرد: براساس برنامه ابلاغی سازمان ملی استاندارد ایران، صدور ۵۰ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری بر عهده اداره کل استاندارد استان گلستان بوده است که شاهد تحقق ۱۶۸ درصدی عملکرد در این شاخص هستیم.

دبیر شورای استاندارد استان گلستان با اشاره به اینکه پروانه های صادر شده در صنایع نساجی و چرم، خودرو و نیروی محرکه، ساختمانی و معدنی، خدمات، برق و الکترونیک، بسته بندی و سلولزی، شیمیایی، غذایی و کشاورزی بوده است، خاطر نشان کرد: هر قدر در زمینه گسترش استاندارد سازی در جامعه به ویژه محصولات صنعتی، کشاورزی و خدماتی و ترویج آن تلاش و کوشش شود اقتصاد جامعه محکم تر می شود.

فرمانی تصریح کرد: طی سال ۹۷ هم ۱۶۷ پروانه کاربرد علامت استاندارد ابطال، ۲۲۰ پروانه تمدید ۶۴ پروانه تعلیق و ۲۵پ روانه نیز رفع تعلیق شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه رعایت استانداردها کشور را به مسیر پیشرفت و توسعه سوق می‌دهد، خواستار توجه به این مهم از سوی تمام افراد به ویژه واحدهای تولیدی - خدماتی شد.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار