رئیس گروه برنامه ریزی و بودجه اداره کل شیلات گلستان گفت: در سیل اخیر گلستان ۱۶۴ مزرعه پرورشی تخریب شده که از این میزان ۱۰۲ مورد به صورت ۱۰۰ درصد تخریب شده است.

۱۰۲ مزرعه پرورش ماهی در سیل گلستان ۱۰۰ درصد تخریب شد

به گزارش گلستان 24 :به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان، حمیدرضا مقصودلو اظهار کرد: به استناد مصوبه ۱۲۰۵/ ت ۵۶۴۳۸ هیئت وزیران، مقرر شد به ازای تخریب ۱۰۰ درصدی مزارع پرورشی استان، با رعایت دستورالعمل اجرایی و به ازای هر هکتار، تا سقف مبلغ پنج میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شود.

وی افزود: این پرداخت با لحاظ پوشش بیمه‌ای و برابر قوانین و مقررات به واجدین پرداخت خواهد شد.

مقصودلو ادامه داد: همچنین تسهیلات بانکی با سود و کارمزد چهار درصد به منظور جبران بخشی از خسارت ناشی از سیل اخیر با رعایت دستورالعمل اجرایی و تا سقف مبلغ پنج میلیون تومان به ازای هر هکتار قابل پرداخت است.

وی تصریح کرد: بدهی، معوقات و چک برگشتی احتمالی آسیب دیدگان متقاضی وام، مانع از دریافت این تسهیلات نخواهد شد.

مقصودلو در پایان خاطر نشان کرد: ۹ شهرستان گنبد کاووس، آق قلا، کردکوی، گالیکش، علی آبادکتول، آزادشهر، رامیان، گمیشان و بندرترکمن تحت تأثیر سیل و تخریب ناشی از آن قرار گرفته‌اند.

وی گفت: در سیل اخیر استان ۱۶۴ مزرعه پرورشی تخریب شده که از این میزان ۱۰۲ مورد به صورت ۱۰۰ درصد تخریب شده است.

لازم به ذکر است خسارت سیل به مزارع پرورش استان تاکنون به ۴۴۲ میلیارد ریال رسیده است که از این رقم ۳۶۵ میلیارد ریال در زمینه امکانات زیربنایی و تأسیسات و ۷۷ میلیارد ریال در زمینه محصولات و تولیدات شیلاتی برآورد شده است.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار