سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان گفت: اولویت اول پرداخت کمک بلاعوض خسارت‎دیدگان سیل اخیر با کشاورزانی است که محصول تولیدی آنها از بین رفته باشد.

اعلام اولویت‌بندی پرداخت کمک بلاعوض به کشاورزان سیل‌زده

به گزارش گلستان24 ؛  به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، محمد حمیدی در نخستین جلسه کارگروه غرامت سیل پیرو ماده یک بند «الف» دستورالعمل اجرایی نحوه و چگونگی پرداخت کمک بلاعوض و تسهیلات ارزان‎قیمت به کشاورزان خسارت‎دیده از سیل فروردین 1398 موضوع بند «سه» مصوبه یازده فروردین 1398 هیئت محترم وزیران اظهار کرد: تشکیل کارگروه به منظور ارائه راهکارهای پیشنهادی با دقت و سرعت عمل در شناسایی کشاورزان خسارت‎دیده و پرداخت خسارت در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: کسانی که زمین زراعی، باغی یا مزارع و استخرهای پرورش ماهی آنها خسارت‎دیده و از بین رفته از محل اعتبارات ارزان قیمت معرفی و حمایت خواهند شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان گفت: پرداخت تسهیلات با معرفی سازمان جهاد کشاورزی و به صورت ضمانت زنجیره‎ای انجام می‎شود، همچنین طبق دستورالعمل اجرایی فوق الذکر در صورتی‎که خسارت‎دیدگان در لیست بدهکاران سیستم بانکی قرار داشته باشند تمام بدهی آنها به مدت سه سال استمهال می‎شود.

اولین جلسه کارگروه استانی با ریاست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و دبیری ریاست سازمان جهاد کشاورزی و اعضای منتخب برگزار شد.

سهم استان در تامین اعتبار کمک بلاعوض به خسارت‎دیدگان سیل 1398، مبلغ 321 میلیارد تومان مصوب هیئت وزیران بوده که در حال حاضر مبلغ 162 میلیارد تومان میزان 50 درصد آن به حساب استان واریز شده است و مبلغ یک‎هزار و 758 میلیارد تومان تسهیلات ارزان‎قیمت چهار درصد که از طریق بانک‎های عامل توزیع و پرداخت خواهد شد.

مقرر شد جلسات کارگروه با قید فوریت و با تناوب روزانه برگزار شود و همزمان کمیته‎های شهرستانی نیز در همه شهرستان‎ها  فعال شود.

 

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار