رئیس کل دادگستری گلستان گفت : اعضای کمیسیون ماده ۵ قانون شهرسازی و معماری، برای گسترش محدوده شهر در جنگل ناهارخوران گرگان مجوز صادر نکنند.


برای گسترش محدوده شهر، در جنگل ناهارخوران گرگان مجوز صادر نشود

به گزارش گلستان 24 ؛ رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به تلاش‌های شورای حفظ حقوق بیت المال استان برای حفظ اراضی جنگلی حاشیه شهر گرگان گفت: برخی افراد قصد دارند با استفاده از کمیسیون ماده ۵ قانون شهرسازی و معماری ایران، زمین‌های حاشیه‌ی جنگل ناهارخوران را به محدوده شهر اضافه کنند تا قانونی در این محدوده ساخت و ساز و خرید و فروش انجام دهند و میلیارد‌ها تومان به جیب بزنند.

 هاشمیان گفت: یکی از محدوده‌هایی که عده‌ای به دنبال الحاق آن به محدوده‌ی شهر گرگان در قالب کمیسیون ماده ۵ هستند، زمین‌های بعد از پل مینا گل معروف به بانک شهر است.

 هاشمیان با بیان این که زمین‌های بانک شهر در دل اراضی منابع طبیعی قرار گرفته است افزود: در صورت اضافه شدن زمین‌های بانک شهر به محدوده‌ی شهر گرگان، دست اندازی به اراضی منابع طبیعی این منطقه نیز در بافت قرار می‌گیرند و با این روال در آینده از طبیعت ناهارخوران اثری نخواهد ماند.

وی ادامه داد : نامه‌ای به اداره راه و شهرسازی استان  داده شد واز آنان خواسته ایم از واگذاری اراضی منابع طبیعی و جنگلی محدوده‌ی شهر گرگان به اشخاص و تعاونی‌ها خودداری کنندو کسانی که در صدد دور زدن قانون برای واگذاری زمین‌های منابع طبیعی در محدوده‌ی ناهارخوران هستند منتظر برخورد قضایی باشند.

هاشمیان همچنین گفت: بنیاد مستضعفان و شهرداری گرگان هم قبل از واگذاری اراضی در حوزه‌ی پارادایز و نیز صدور پروانه در اراضی صیادشیرازی گرگان باید از اداره منابع طبیعی استعلام کنند.

وی در پایان افزود: از مردم و تشکل‌هایی که در راستای حفظ منابع طبیعی، تخلف‌ها و دست اندازی‌ها را در مناطق مختلف استان به دستگاه قضایی گزارش کنند، حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

آخرین اخبار