مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان گلستان گفت: اراضی واگذار شده مشاع بوده و افراد اجازه تغییر کاربری و تفکیک مگر با اجازه دستگاه‎های متولی ندارند.

تغییر کاربری اراضی واگذار شده بنیادعلوی ممنوع است/ گزارشی از تغییر کاربری اراضی واگذار شده نداشتیم

به گزارش گلستان 24 ؛ حسن خسروی ظهر امروز در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان گلستان اظهار کرد: بنیاد مستضعفان بازویی در راستای توسعه کشور و در کنار دولت  است و در تلاش است در مسائل زیربنایی در سطح کشور در راستای رفع محرومیت گام بردارد و کمک‌کار دولت باشیم.

مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان گلستان ادامه داد: دستور مقام معظم رهبری این بود که منطقه به منطقه برای واگذاری املاک  و عمران آبادانی وارد شویم و بعد از توسعه و آبادانی آن منطقه، از آنجا خارج شویم که امسال بر این اساس مراوه‎تپه در دستور کار قرار گرفت.

خسروی خاطرنشان کرد: بنیاد مستضعفین املاکی که خانواده پهلوی تحت عنوان بنیاد پهلوی به اجبار و به زور اراضی و املاک مردم را تصرف کردند و به مالکیت خود در آوردند را به دستور معظم‌له به مردم تحت عنوان بنیاد علوی واگذار می‌کند.

وی گفت: اراضی کشاورزی تا وسعت پنج هکتار به طور رایگان به مردم واگذار می‌شود و تا پنج هکتار را با 50 درصد تخفیف واگذار می‌کنیم و  افرادی که مستقیم و یا با واسطه از قبل از انقلاب در این زمین‎ها مشغول به کار هستند داده می شود.

مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان گلستان خاطرنشان کرد: این اراضی واگذار شده مشاع بوده و افراد اجازه تغییر کاربری و تفکیک مگر با اجازه دستگاه‎های متولی ندارند.

خسروی متذکر شد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان متولی صدور این املاک کمک‎یار ما هستند و در مناطق روستایی و شهری زیر 25 هزار نفر فعالیت دارد.

وی افزود: تاکنون نشنیدیم که زمینی از سوی بنیاد مستضعفان واگذار شده باشد و تغییر کاربری رخ داده باشد، ممکن است بی‎نظمی بوجود بیاید اما هنوز تغییر کاربری اتفاق نیفتاده است و این اراضی از روی عدالت به مردم واگذار می‎شود.

مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان گلستان افزود: استان گلستان در این بخش پیشگام است و 35 هزار واگذاری در سطح استان داشتیم و این روند تداوم خواهد یافت.

خسروی گفت: در واگذاری اراضی یکی از استعلام‎هایی که اخذ می‎شود از جهاد کشاورزی است و در صورت نظر جهاد کشاورزی مبنی بر دایر بودن کشاورزی به افراد واگذار می‎شود.

وی ابراز کرد: منابع طبیعی، اراضی که شرایط مرتع را دارند به ما معرفی کنند و نقشه‎ها را در اختیار ما قرار دهند تا این اراضی به کسی واگذار نشود.

انتهای پیام/فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار