مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: تحریم مشکلاتی را برای اقتصاد کشور ایجاد کرده و علاوه بر آن دولت نیز حقوق کارگران را افزایش داد اما همچنان فاصله میان تورم و حقوق کارگران بسیار زیاد است.

 دولت از بنگاه‌های اقتصادی موفق حمایت می‌کند

به گزارش گلستان 24 ؛ سعید مازندرانی عصر امروز در همایش روز جهانی کارگر که در دهکده گردشگری اقتصادی جلین در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با اشاره به اینکه روز کارگر بهانه‌ای است تا مسئولان و مردم بتوانند در کنار هم به یاد آنان باشند، اظهارداشت: گرچه مشکلات اقتصادی همگان را درگیر کرده اما روز کارگر به منظور دفاع از حقوق کارگران است تا بتوانیم به مشکلاتی مانند سختی کار و بیمه آنان بیشتر توجه کنیم.

مازندرانی افزود: در جنگ تحمیلی پس از شهدای دانش‌آموز، بیشترین شهدا در ایران کارگران با 100 هزار شهید بوده‌اند و این نشان می‌دهد که کارگران چه میزان در رفاه اجتماعی و بیداری اندیشه جامعه موثر هستند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: در  حال حاضر افرادی که در دستگاه‌های مختلف فعالیت دارند و به مقام‌های بسیار مهم رسیدند در همین جامعه کارگری پرورش یافته‌اند.

وی کار کردن و کارگری را یکی از بزرگترین اعمال در نزد خداوند دانست و اظهار کرد: امروز 13 اردیبهشت سالروز درگذشت کارگران معدن زغال سنگ آزادشهر  است، آنان با تلاش و زحمت فراوان در اعماق زمین اقدام به تامین روزی هلال برای خانواده خود می‌کنند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان گلستان افزود: کار کارگران هم وزن جهاد در راه خدا و ایجاد آسایش و رفاه در جامعه است تا ما استقلال داشته باشیم.

مازندرانی یادآور شد: گرچه تحریم مشکلاتی را ایجاد کرده و علاوه بر آن دولت نیز حقوق کارگران را افزایش داد اما همچنان فاصله میان تورم و حقوق کارگران بسیار زیاد است.

وی گفت: ایجاد شغل و فعالیت اقتصادی در هر زمینه‌ای نیاز به همکاری دستگاه‌های مختلف دارد و هنگامی که شغلی ایجاد شد، بیمه و مالیات و نیز بخش‌های دیگر چنان مشکلاتی ایجاد می‌کنند که فرد دیگر دنبال این فعالیت‌های اقتصادی نمی‌رود.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان گلستان تصریح کرد: بنگاه‌های اقتصادی می‌توانند برای افراد بیکار شغل و نیز به تولید کشور رونق بخشند که در این راستا باید دولت نیز از این بنگاه‌ها حمایت کند.

پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی آسیب‌دیده از سیل

مازندرانی اظهار کرد: بنگاه‌های اقتصادی که در سیل آسیب دیدند سعی شد تا با بیمه بیکاری و نیز با در اختیار قرار دادن تسهیلاتی به این افراد بخشی از مشکلاتشان برطرف شود.

وی گفت: دولت قول داد تا بنگاه‌هایی که آسیب دیدند را با پرداخت 250 میلیارد ریال تسهیلات مشکلاتشان را برطرف کند.

حمایت و تولید اشتغال باید حرف اول دولت باشد

قوانلو رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان گلستان هم در این همایش با اشاره به اینکه در حال حاضر کشورمان دچار جنگ اقتصادی نابرابری با کشورهای دیگر شده است، گفت: با توجه به اینکه دشمن در 8 سال دفاع مقدس نتوانست یک وجب از خاک ایران را تصرف کند، حال در جنگ اقتصادی نیز نمی‌تواند ایران را شکست دهد.

قوانلو افزود: ایران اسلامی سال گذشته 40 سالگی انقلاب را جشن گرفته و حال دشمن جنگ اقتصادی را به راه انداخته، اما ایران هیچ‌گاه به عقب نخواهد نشست و با مقاومت خود می‌تواند در این جنگ اقتصادی پیروز شود.

وی تصریح کرد: در گذشته ایران در زمینه نظامی نیز بسیار به کشورهای دیگر وابسته بود به صورتی که حتی  در جنگ هشت ساله، سیم خواردارهایمان نیز وارداتی بود اما اکنون می‌توانیم حتی موشک‌های با برد بالا تولید کنیم.

رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان گلستان، یادآور شد: در حال حاضر ایران از نظر نظامی خواب را بر دشمن حرام کرده، چراکه در زمینه نظامی و دریایی حرف نخست منطقه را می‌زنیم.

وی افزود: در جنگ اقتصادی دشمن به دنبال زمین گیر کردن ایران است اما ایران همان طور که در جنگ نظامی پیروزی شد باید از همان روش‌ها برای پیروزی در جنگ اقتصادی استفاده کند و در جنگ اقتصادی همانند جنگ نظامی مقاومت کندو

وی با بیان اینکه حمایت و تولید اشتغال باید حرف اول دولت باشد، گفت:  همه دستگاه‌های اجرایی باید همسو و همگام با تولید و اشتغال حرکت کنند.

رئیس صنعت و معدن و تجارت استان گلستان اظهار کرد: این مجموعه تولیدی با تلاش فراوان خود توانست برای جوانان استان شغل‌های فراوانی را ایجاد کند که باید آنان را حمایت کنیم.

امیر عمادالدین مدیرعامل دهکده اقتصادی بین‌المللی‌امید هم در این مراسم گفت: در زیرمجموعه شرکت دهکده اقتصادی بین‌المللی 15 شرکت و کارخانه با 450 کرگر ثابت در 4 گروه تولیدی، بازرگانی، خدماتی و ساختمانی و نیز حدود 100 کارگر روزمزد درحال حاضر مشغول فعالیت است .

وی تأکید کرد: به علت سیلاب اخیر بخش‌هایی از واحد تولیدی ما که در شهرک صنعتی آق‌قلا بود آسیب دید و آب را به سمت معدن روانه کردیم که خسارت کمتری دیده شود که سبب بیکاری بسیاری از کارگران‌مان و همچنین خسارت مالی به واحد تولیدی ما شد.

مدیرعامل دهکده اقتصادی بین‌المللی‌امید گفت: شرکت دهکده اقتصادی بین‌المللی امید جلین در سال 1395  با سرمایه اولیه 10 میلیون ریال تأسیس شد و در حال حاضر دهکده اقتصادی بین‌المللی امید جلین در 4 گروه تولیدی، بازرگانی، خدماتی وساختمانی با داشتن 15 شرکت و کارخانه زیر مجموعه و 11 هزار سهامدار در حال فعالیت است.

انتهای پیام/

 

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار