مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان گفت: از جمله سیاست‌های دولت کمک‌های مالی به شهرداری‌های کمتر از ۵۰ هزار نفر جمعیت بر پایه عدالت‌محوری است که در این راستا, در ۳ ماه آخر سال ۹۶, حدود ۲۸۱ درصد افزایش کمک مالی داشتیم.

افزایش ۲۸۱ درصدی کمک‌های مالی به شهرداری‌های کوچک در استان گلستان

به گزارش گلستان24؛ طیبه خلیلی ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان گالیکش اظهار داشت: بودجه مالی شهرداری‌های کمتر از 50 هزار نفر در سال 96 نسبت به سال 95، حدود 40 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: 29 شهر در استان گلستان کمتر از 50 هزار نفر جمعیت دارد و کمک‌های مالی ملی و استانی در جهت درآمد پایدار با توجه به کاهش ساخت و ساز و کاهش عایدات و عوارض شهرداری‌ها است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان تصریح کرد: در سال جاری 50 میلیون تومان به شهرداری صادق‌آباد از توابع شهرستان گالیکش از محل بودجه سال 96 تخصیص یافت و براساس قیر رایگان, سهمیه شهرداری صادق‌آباد از این محل, 297 میلیون تومان و شهرداری گالیکش 452 میلیون تومان است که روز گذشته در سامانه اعتبارات شهرداری‌ها ثبت شد.

خلیلی با اشاره به افزایش نیروی انسانی در بیشتر شهرداری‌ها، تاکید کرد: متاسفانه در ادوار گذشته جذب نیروی انسانی در حوزه شهرداری‌ها غیرکارشناسی و غیرتخصصی به بدنه شهرداری‌ها اضافه شده که در حال حاضر پرداخت حقوق آنها با مشکل مواجه است.

وی یادآور شد: از شهرداری‌ها به ویژه شهرداری‌های جدید تاسیس می‌خواهیم اهتمام جدی در این بحث داشته و جذب نیروی انسانی از طریق چارت سازمانی و به صورت آزمون و دیگر مراحل صورت گیرد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان گفت: در اولویت و رویکرد و سیاست‌های اجرایی استانداری گلستان, برای کل شهرداری‌های استان, 300 نفر اشتغال در نظر گرفته شده و انتظار می‌رود شهرداران بسته پیشنهادی خود را در قالب بخش خصوصی و افزایش اشتغال پایدار به دفتر امور شهری استان ارائه دهند.

خلیلی اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه‌های اجرایی شهرداری‌ها, تفکیک از مبداء در حوزه پسماند و بازآفرینی شهری و توجه به بافت فرسوده شهری و جلوگیری از حاشیه‌نشینی باشد.

وی تصریح کرد: در استان گلستان 3 شهر جدید تاسیس داشتیم که از انتخاب شهرداران این 3 شهر به علت آشنایی با مدیریت شهری, تجربه کافی در مدیریت شهری نسبت به دیگر شهرداران رضایت داریم.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار