مدیرکل بنیادمسکن گلستان از حمل و توزیع بیش از ۷ هزار پاکت معادل ۳۵۰ تن سیمان اهدایی مقام معظم رهبری به سیل‌زدگان استان خبرداد و گفت: این سیمان‌ها از طریق عاملان منتخب بنیادمسکن به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گرفته است.

 ۷۰۰۰ پاکت سیمان رایگان اهدایی مقام معظم رهبری به مناطق سیل‌زده گلستان ارسال شد

به گزارش گلستان 24 ؛محمدتقی زمانی‌نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در اثر بارش‌های پایان سال 97 و وقوع سیل در استان به 17 هزار و 809 واحد مسکونی در500 روستا و چهار شهر استان گلستان خسارت وارد شد.

وی گفت: از این تعداد هفت هزار و 256 واحد احداثی و 10 هزار و 553 واحد تعمیری هستند که از این تعداد پنج هزار و 246 واحد شهری و 12 هزار و 563 واحد روستایی است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان با اشاره به کمک‌های دو استان خراسان رضوی و گیلان به عنوان ستادهای معین بازسازی مناطق سیل‌زده گلستان افزود: تا کنون بیش از 10 هزار پرونده برای متقاضیان تشکیل و ثبت سامانه شده است که از این تعداد پنج هزار و 300 پرونده برای دریافت تسهیلات و کمک‌های بلاعوض به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

به گفته وی، از این تعداد 174 واحد منجر به عقد قرارداد شده‌ است که 55 واحد احداثی و 129 واحد تعمیراتی هستند.

زمانی‌نژاد از حمل و توزیع بیش از 7 هزار پاکت معادل 350 تن سیمان اهدایی مقام معظم رهبری به سیل‌زدگان استان خبرداد  وگفت: این سیمان‌ها از طریق عاملان منتخب بنیادمسکن به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی از آواربرداری بیش از 100 واحدمسکونی به دست امور اجرایی و ماشین‌آلات عمرانی بنیاد مسکن استان خبر داد و گفت: از این تعداد 50 فقره منجر به آرماتوربندی و اجرای فونداسیون و برای 10 واحد نیز ستون و سقف زده شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان از خرید و دپوی یک‌هزار تن میله‌گرد برای تحویل به متقاضیان ساخت واحدهای مسکونی خبر داد و افزود: در صورت درخواست متقاضیان با قیمت کف بازار این میله‌گردها در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت. پیگیری برای احداث بچینگ برای تولید بتن آماده در مناطق سیل‌زده استان نیز از دیگر اقدامات در بازسازی این مناطق است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار