سرپرست معاونت اقتصادی استانداری گلستان با بیان اینکه مشاغل از دست رفته در مناطق سیل‌زده باید شناسایی و احیا شود، گفت: برنامه‎ریزی‎ باید به گونه‎ای باشد که از همه توان نیروها و نهادهای عمومی غیردولتی برای ایجاد اشتغال در مناطق سیل‌زده بهره‎گیری شود.

 مشاغل از دست رفته در مناطق سیل‌زده گلستان احیاء می‌شود

به گزارش گلستان 24 ؛ محمد حمیدی ظهر امروز در جلسه کمیته حمایت از تولید و اشتغال قرارگاه بازرسی و نوسازی مناطق سیل‎زده استان اظهارداشت: بررسی وضعیت شغل‎های از دست رفته در مناطق سیل‎زده و احیای دوباره آنها امری ضروری است.

وی گفت: مدیریت جامع بحران سیل اخیر در مرحله‌های پیشگیری، آمادگی، مقابله، بازسازی، بازتوانی، هماهنگی و تقسیم کار دستگاه‎های اجرایی و همه نهادها و سازمان‎های همکار و موثر، برعهده وزیر کشور بود.

سرپرست معاونت امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان افزود: برنامه‎ریزی‎ باید به گونه‎ای باشد که از همه توان نیروها و نهادهای عمومی غیردولتی برای ایجاد اشتغال در مناطق سیل‌زده بهره‎گیری شود. ضمن اینکه باید دیوان‎سالاری اداری و مقررات دست و پاگیری که مانع کندی در همکاری است، برطرف شود.

وی با اشاره به وظیفه‌های کمیته حمایت از تولید و اشتغال قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‎زده استان گفت: پیگیریی تکالیف محوله از دستگاه‎های متولی، و پیگیری دریافت گزارش اقدامات انجام شده از کمیته‎های متناظر استانی برای جمع‎بندی اقدامات و همچنین ارائه گزارش جامع هفتگی به دبیرخانه قرارگاه از وظیفه‌های این کمیته است.

حمیدی به راهبری کمیته‎های متناظر استانی، بررسی وضعیت شغل‎های از دست رفته در مناطق سیل‎زده و احیای مجدد آنها، برنامه‎ریزی برای ایجاد شغل‎های جدید در مناطق سیل‎زده، پیگیری برای تامین منابع مالی مورد نیاز اشتغال مناطق آسیب‎دیده و تشویق برای سرمایه‎گذاری‎های جدید با هدف افزایش اشتغال تأکید کرد.

وی گفت: پتانسیل‎های مناطق سیل‎زده باید شناسایی و به سرمایه‌گذاران معرفی شود. همچنین نظارت عالی بر ایجاد اشتغال و تولید نیز باید همزمان در دستور کار قرار بگیرد.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار