در جمع مردم بندرترکمن عنوان شد؛

امام جمعه بندرترکمن به دستور قوه قضاییه برای اعاده اموال نامشروع مسؤولان اشاره کرد و گفت: این همان چیزی است که امام علی (ع) فرمودند که اگر حاکم شوم بیت‎المال را برمی‎گردانم حتی اگر مهریه زنان شما شده باشد.

تأکید امام جمعه بندرترکمن به اعاده اموال نامشروع مسؤولان

به گزارش گلستان24؛حجت الاسلام محمدصالح منصوری ضمن گرامیداشت دهه کرامت و با اشاره به فرامین رهبر معظم انقلاب در جمع کارگزاران حج اظهار کرد: معظم‎له خطاب به مسؤولان و مردم فرمودند حج هم نمایش بندگی و خشوع است و هم عامل اجتماعی وحدت و برادری است، از جمله خطاهای بزرگی که همیشه می‌شنیدیم و حالا هم از بعضی که نسبت به اسلام بی‌مبالات هستند، می‌شنویم این است که می‎گویند حج را سیاسی نکنید.

وی تصریح کرد: معظم‎له در این دیدار با طرح این پرسش که یعنی چه حج را سیاسی نکنید؟ فرمودند ایجاد وحدت، یک امر سیاسی است. دفاع و حمایت از ملت فلسطین و مظلومین دنیای اسلام مثل یمن یک کار سیاسی است و دفاع از مظلوم، عین تعالیم اسلامی و واجب است؛ یا برائت از مشرکین که یک فریضه است، همه‌ی اینها مال دین است.

امام جمعه بندرترکمن ادامه داد: معظم‎له خطاب به عربستان سعودی فرمودند کسانی که متصدی حج هستند وظیفه سنگینی بر عهده دارند و باید امنیت حجاج را تأمین کنند، رهبر مظم انقلاب همچنین در ادامه به حجاج توصیه کردند که در تضرع‎های دست جمعی و در دعاها از خداوند متعال بخواهند که گرفتاری‎های امت اسلامی برطرف شود و شر دشمنان اسلام از سر مسلمانان کم شود.

منصوری در ادامه به مسأله نفوذ اشاره کرد و افزود: متأسفانه امروز در مسأله نفوذ بسیار ضربه می‎خوریم و به گفته دادستان کل کشور «الهام حسن زاده» با 16 نفر از مدیران نفتی ارتباط داشته و با تبادل اطلاعات به خارج از کشور و نفوذ در قراردادها ضربات سنگینی بر اقتصاد کشور وارد کرده است.

وی بیان کرد: نفوذ جیسون رضاییان فرد 38 ساله که تابعیت آمریکایی دارد مورد دیگری بود که به عنوان خبرنگار وارد ایران شد و با یک ایرانی ازدواج کرد و از طریق خواهرزاده رئیس جمهور وارد دفتر رئیس جمهور می‎شود تا جایی که خبرهای خیلی محرمانه را برای سازمان سیا ارسال می‎کند و آمریکا حاضر شد پول هنگفتی را برای آزادی وی بپردازد.

امام جمعه بندرترکمن اضافه کرد: آقای دری اصفهانی از عوامل اصلی مذاکرات هسته‎ای مورد دیگر از مسأله جاسوسی بوده که با ساعت خود مذاکرات هسته‎ای را ضبط و برای اسرائیل می‎فرستاد و یا نزار زکا در معاونت امور زنان و یا سیدامامی در محیط زیست موراد دیگری از جاسوسی بوده است که این موراد می‎طلبد مسؤولان دقت بیشتری کنند.

منصوری افزود: رسیدگی به پرونده حسین فریدون و برادر معاون اول رئیس جمهور و آقای ریخته‎گران در بانک سرمایه که 14 هزار میلیارد تومان بیت‎المال را حیف و میل کردند خبرهای خوشی است که از دستگاه قضا به گوش می‎رسد.

وی به دستور قوه قضاییه برای اعاده اموال نامشروع مسؤولان اشاره کرد و گفت: این همان چیزی است که امام علی (ع) فرمودند که اگر حاکم شوم بیت‎المال را برمی‎گردانم حتی اگر مهریه زنان شما شده باشد و در آن زمان نیز عده‎ای با امام علی (ع) مخالفت کردند و امروز نیز عده‎ای از نمایندگان اصلاح‎طلب مجلس با این طرح مخالفت کردند و 22 نفر از نمایندگان مجلس خواستار تعویق در این طرح شدند.

امام جمعه بندرترکمن دستور رئیس قوه قضاییه در بررسی خصوصی‌سازی‎ها را بسیار مهم خواند و افزود: زد و بندهایی برای فروش اموال بیت‎المال به برخی افراد خاص با قیمت کم و بدون تشریفات اداری انجام می‎شود که رئیس قوه قضاییه دستور دادند این مسأله پیگیری شود که جای قدردانی دارد.

منصوری با اشاره به ساخت زیردریایی بسیار بزرگ توسط ارتش به نام فاتح توضیح داد: این زیردریایی دارای تناژ 700 تن است به ناوگان نیروی دریایی ارتش پیوست و بسیار پیشرفته است و شبیه زیردریایی‎هایبزذگ و پیشرفته جهان است.

وی به ساخت ناوشکن جماران دو اشاره کرد و متذکر شد: این ناوشکن حدود 100 متر طول دارد و بیش از یک هزار و 300 تن وزن دارد و کاربردی ترین ناوشکن دنیا است و هزینه ساخت آن یک چهارم قیمت مشابه خارجی در جهان است.

امام جمعه بندرترکمن با طرح این پرسش که چرا جوانان ما ناوشکن و زیردریایی می‎سازند اما پراید نمی‎توانند، بسازند، گفت: صنعت وزارت دفاع در اختیار نیروهای انقلابی است اما متأسفانه صنعت خودرو در دست غیرانقلابی‎ها و کسانی است که به فکر منافع خود هستند به همین دلیل شاهد مشکل در صنعت خودرو هستیم.

منصوری تأکید کرد: به طور قطع جوانانی که توان ساخت زیردریایی و ناوشکن پیشرفته را دارند، می‎توانند خودرویی بهتر از تویوتا را هم بسازند./فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار