سرپرست مدیریت بحران استان گلستان گفت: تاکنون برای 7 هزار و 351 نفر از سیل‎زدگان گلستانی حدود 33 میلیارد و 600 میلیون تومان کمک بلاعوض مسکن و معیشت پرداخت شده است.

پرداخت 336 میلیارد ریال کمک بلاعوض مسکن و معیشت به سیل‎زدگان گلستان

به گزارش گلستان 24 : سیدرضا قادری امروز در گفت‎وگو با خبرنگار ما در گرگان اظهار کرد: در مجموع در بخش خسارت‎های مردمی و تأُسیسات زیربنایی استان گلستان بالغ بر 4 هزار و 900 میلیارد تومان خسارت وارد شد که البته خسارت‎های وارده تنها ناشی از سیل نبود و قبل از وقوع سیل شاهد بارندگی‎های شدید، طوفان، برف و کولاک و رانش نیز در استان گلستان شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه دولت برای جبران خسارت‎ها دو مصوبه در بخش کشاورزی و مسکن داشته است، تصریح کرد: تاکنون از مجموع 17 هزار و 800 واحد مسکونی خسارت‎دیده از سیل گلستان،  15 هزار و 271 متقاضی به بانک معرفی شدند که 7 هزار و 485 پرونده عقد قرارداد شده است.

سرپرست مدیریت بحران استان گلستان گفت: تاکنون برای 7 هزار و 351 نفر از سیل‎زدگان گلستانی شامل یک هزار و 642 مورد واحد مسکونی احداثی، 4 هزار و 804 مورد واحد تعمیری و 901 مورد معیشتی حدود 33 میلیارد و 600 میلیون تومان بلاعوض پرداخت شده است.

* گلستان عملکرد بیمه‎ای 70 درصدی را در سطح کشور به خود اختصاص داد

قادری اضافه کرد: تاکنون یک هزار و 533 آواربرداری، 2 هزار و 281 پی‎کنی، 839 واحد فنداسیون،  254 واحد ستون، 51 واحد سقف، 20 واحد دیوارچینی و سفت‎کاری در مناطق سیل‎زده گلستان انجام شده است.

وی با اشاره به بیمه روستایی در حوادث طبیعی بیان کرد: در بحث بیمه منازل روستایی از بین 318 هزار و 290 واحد مسکونی روستایی در سطح استان 234 هزار و 664 واحد در سال 1397 بیمه شده بودند و عملکرد بیمه واحدهای مسکونی شهری و روستایی موجب شد تا استان گلستان عملکرد بیمه‎ای 70 درصدی را در سطح کشور به خود اختصاص دهد.

سرپرست مدیریت بحران استان گلستان با بیان اینکه امسال نیز بیمه روستایی انجام شده است البته تکمیل نیست، ابراز کرد: امیدواریم با مشارکت مردم بتوانیم ضریب بیمه واحدهای مسکونی را افزایش دهیم، در حال تقریباً 12 شهرستان این اقدام را انجام دادند.

قادری تأکید کرد: در حالی که در قانون مدیریت بحران و بند پنج سیاست‎های کلی مصوب مقام معظم رهبری در امر پیشگیری به موضوع بیمه توصیه شده اما هنوز قانونی برای اجباری شدن بیمه منازل مسکونی وجود ندارد که امیدواریم این قانون همانند بیمه شخص ثالث خودرو مصوب شود و بیمه در عوارض سالانه دهیاری‎ها و شهرداری‎ها گنجانده شود.

*احداث ایستگاه لرزه‎خیزی در علی‎آبادکتول/ ضرورت طرح جامع مدیریت سیلاب برای استان گلستان

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای واحدهای خسارت‎دیده از سیل خارج از محدوده شهری و روستایی توضیح داد: غالباً بسیاری از ساخت و سازها در حریم رودخانه‎ها، مسیل‎ها و خارج از محدوده‎های شهری و روستایی غیرمجاز بوده است در عین حال در قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق آسیب دیده استان تصمیم‎گیری و مقرر شد پس از شناسایی این واحدها، از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان زمین مناسب در محدوده شهر یا روستا تأمین شود و این واحدها پس از جابه‎جایی از مزایای تسهیلات بهره‎مند خواهند شد.

سرپرست مدیریت بحران استان گلستان در پاسخ به این پرسش که آیا سیل‎زدگانی که شغل آزاد داشتند و تحت پوشش بیمه نبودند قادر به دریافت بیمه بیکاری هستند، متذکر شد: سیل‎زدگان باید بیمه داشته باشند تا بتوانند از مزایای بیمه بیکاری بهره‎مند شوند.

قادری با اشاره به اینکه برای جلوگیری از خسارت حوادث و بلایای طبیعی به استان گلستان اقداماتی را در دستور کار داریم، افزود: طرح جامع مدیریت سیلاب استان برای حوزه گرگانرود از سوی شرکت آب منطقه‎ای انجام شده و به دنبال آن هستیم که این طرح برای کل استان انجام شود.

وی اضافه کرد: همچنین در این خصوص اقدامات پیشگیرانه برای لرزه‎خیزی نیز در دستور کار قرار دارد و ایستگاه لرزه‎خیزی در علی‎آبادکتول در حال احداث است.

انتهای پیام/فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار