رئیس هیئت نظارت بر انتخابات گلستان گفت: طبق قانون کسانی که محکومیت قطعی قضایی دارند صلاحیت لازم برای شرکت در انتخابات را ندارند اما متأسفانه شاهد ثبت‌نام برخی از این افراد بودیم.

ثبت‌نام برخی محکومان قضایی در انتخابات مجلس گلستان

به گزارش گلستان24؛ حمیدرضا بهمنی‌نژاد پیش از ظهر امروز در نشست با تعدادی از دانشجویان اظهارداشت: مجلس در نظام اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد و کسانی که قرار است مسئولیت نمایندگی ملت را برعهده بگیرند، باید علاوه بر دارا بودن شرایط قانونی، از سلامت کامل اخلاقی و طهارت اقتصادی برخوردار باشند.

وی با تأکید بر رصد تبلیغات انتخاباتی داوطلبان مجلس گفت: طبق ماده 66 قانون انتخابات هرگونه خرید و فروش رأی به‌طور مستقیم و یا غیرمستقیم شامل توزیع اقلام و لوازم، کمک‌های نقدی و غیرنقدی به اشخاص، اماکن عمومی و مذهبی و هیئت‌ها و امور خیریه بعد از ثبت‌نام داوطلبان در انتخابات ممنوع است و جرم تلقی می‌شود.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان به متخلفان هشدار داد برای متخلفان برابر قانون انتخابات، مجازات حبس تا سه ماه و جریمه‌ نقدی در نظر گرفته شده است.

وی بیان داشت: علاوه براینکه باید جلوی ورود پول‌های نامشروع به عرصه انتخابات گرفته شود بلکه معتقد هستیم هزینه‌های داوطلبان برای انتخابات و همچنین اموال و دارایی‌های آنان باید به صورت کاملا شفاف و قانونمند اعلام شود.

بهمنی‌نژاد گفت: کسانی که از طریق غیرقانونی و با پول‌های بادآورده و نامشروع به جایگاه مهم قانون‌گذاری برسند نماینده شایسته‌ای برای مردم نخواهند بود.

وی با بیان اینکه هیئت نظارت بر انتخابات در مسئله بررسی صلاحیت‌ داوطلبان انتخابات مجلس برطبق قانون و شرع عمل خواهد کرد، اظهارداشت: برای ما اجرای دقیق قانون و رعایت اصل بی‌طرفی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان با اشاره به ثبت‌نام برخی افراد دارای محکومیت قطعی در محاکم قضایی برای انتخابات مجلس اظهار تأسف کرد و گفت: طبق قانون این افراد و کسانی که مشهور به فسق و فساد هستند صلاحیت قانونی لازم را برای شرکت در انتخابات ندارند اما در بین ثبت‌نام کنندگان این افراد دیده می‌شوند. شورای نگهبان و هیئت نظارت بر انتخابات نمی‌تواند نسبت به حضور این افراد در رقابت‌های انتخاباتی بی‌تفاوت باشد.

انتهای پیام /تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار