رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: یکی از کارخانه‌های تولید کیف در استان با توجه به نیاز جامعه، خط تولید کارخانه را برای تولید ماسک تغییر داده و متعهد شده روزانه 40 هزار ماسک به استان تحویل دهد.

تغییر خط تولید کارخانه کیف برای تولید ماسک در گلستان

به گزارش گلستان 24 از گرگان؛ عبدالرضا فاضل در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار کرد: ما حدود 170 بیمار بستری بیماری حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان داریم.

وی ادامه داد: توصیه من این است که مردم عزیز به توصیه‌های پیشگیرانه‌ای که اعلام می‌شود توجه کنند تا دچار مشکل نشوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که در یک هفته گذشته خیلی احساس شد، تهیه ماسک و ژل ضدعفونی کننده در سطح استان بوده است.

فاضل بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده خط تولید ماسک بهداشتی سه لایه در استان فعال شد و به زودی مشکلات ماسک در استان گلستان برطرف خواهد شد.

وی اضافه کرد: مقرر شد یکی از کارخانه‌های استان که تولید مواد شوینده را دارد تولیدات ژل و مواد ضدعفونی کننده را افزایش دهد تا این تولیدها در داروخانه‌های مورد تائید معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گلستان توزیع شود تا نیاز ژل ضدعفونی کننده و ماسک در استان برطرف شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: شرکتی که امروز با توجه به شرایط استان به سمت تولید ماسک رفته، کیف تولید می‌کرده و قول داده‌اند روزانه 40 هزار ماسک به دانشگاه علوم پزشکی و داروخانه‌های استان تحویل دهند.

به گفته «هادی حق‌شناس» استاندار گلستان کارخانه‌ای که تولید ژل و مواد ضدعفونی کننده را در دستور کار قرار داده می‌تواند نیاز 30 درصد کشور را تامین کند.

وی همچنین بر این نکته تاکید کرد که این کارخانه از شب گذشته داروخانه‌های شبانه‌روزی استان را در خصوص توزیع ژل ضدعفونی کننده تامین کرده و به طور قطع همه داروخانه‌ها مجاز به فروش این ماده و این کارخانه هم مجاز به تولید این ماده است.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار