دبیرستاد مردمی قرارگاه مدافعان سلامت گلستان اظهارداشت: قرارگاه جهادی مدافعان سلامت با بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی، به همت فعالین و گروههای جهادی و مردمی و پشتیبانی خیرین و با همکاری دستگاه های های اجرایی و دولتی راه اندازی شد.

تشکیل قرارگاه معنویت و سلامت در استان گلستان / استغاثه سراسری در شب نیمه شعبان به امام زمان(عج)

به گزارش گلستان 24 از گرگان؛ سید محمد حسینی در هفتمین جلسه قرارگاه مردمی مدافعان سلامت استان گلستان با اشاره به اهمیت همبستگی و همدلی در جهت مقابله با این بیماری ویروسی افزود: هدف از فعالیت این گروه جهادی، مقابله و پیشگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا است.

دبیرستاد مردمی قرارگاه مدافعان سلامت استان افزود: این قرارگاه با اجرای طرح محله محوری در گرگان و سایر شهرهای استان اقدام به ارائه خدمت به مردم استان نموده اند.

وی ادامه داد: گندزدایی و  ضدعفونی کردن معابر واماکن، تولید و توزیع ماسک،دستکش و مواد ضدعفونی کننده، فعالیت های فرهنگی،تبلیغی و رسانه ای، راه اندازی کارگاه های تولید مواد ضدعفونی کننده و ماسک، تهیه،بسته بندی و توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی از جمله کارهای انجام شده توسط قرارگاه مدافعان سلامت استان می باشد.

حسینی با اشاره به تهیه و توزیع غذای متبرک حضرتی با همکاری آستان قدس رضوی در بیمارستان های استان تصریح کرد: بیش از 100هزار بسته اقلام بهداشتی و معیشتی در بین اقشار نیازمند و محروم استان توزیع گردید.

 وی افزود: با توجه به نزدیکی نیمه شعبان و ماه مبارک رمضان برنامه های متعددی در حال تدارک میباشد.

حسینی اذعان کرد: نورافشانی و راه اندازی کاروان مهرمهدوی و اجرای برنامه های سرود زنده توسط 3تیم در 41 محله شهرستان گرگان در شب و روز نیمه شعبان از جمله اقدامات قرارگاه مدافعان سلامت استان میباشد.

وی اضافه کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی پیش آمده، موضوع تقویت معیشت اقشار آسیب پذیر در دستور کار قرارگاه قرار گرفت و لذا به توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی اقدام نموده است.

دبیرستاد مردمی قرارگاه مدافعان سلامت استان به تشریح برنامه‌های نیمه شعبان پرداخت و افزود: ازجمله برنامه‌هایی که در نیمه شعبان امسال برگزار می‌شود، طرح ویژه استغاثه با عنوان "یا مهدی ادرکنی" است که این طرح رأس ساعت ۲۰ (۸ شب) نیمه شعبان همراه و همگام با تمامی منتظران آن حجت الهی در سرتاسر ایران اسلامی برگزار می‌شود.

دبیرستاد مردمی قرارگاه مدافعان سلامت گلستان ترویج فرهنگ مهدویت و آشنایی با سیره حضرت ولی‌عصر (عج) به‌خصوص در بین نسل جوان را محور برنامه‌های شعبانیه دانست و تصریح کرد: ترویج احیای شب نیمه شعبان در منازل به‌صورت خانوادگی و تشویق همگان به قرائت مناجات شعبانیه و آماده‌سازی نفوس برای تشرف به ضیافت الهی رمضان از دیگر محورهای برنامه‌های قرارگاه مدافعان سلامت محسوب می‌شود.

وی ضمن اشاره به رعایت موازین شرعی در تغسیل، کفن و دفن اموات ناشی ویروس کرونا و یا بیماری حاد تنفسی گفت: با پیگیری های انجام شده توسط نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان، بسیج طلاب و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در جهت کاهش الام و التیام غصه های خانواده های کرونایی،ضمن آرزوی سلامتی برای همه مبتلایان به کرونا، مسئله تغسیل، تکفین و تدوین متوفیان در استان توسط طلاب حهادی در حال انجام است.

حسینی افزود: قرارگاه سلامت معنوی با چهار هدف کمک به سلامت جامعه، کمک به بیماران در مراکز درمانی و ایجاد نشاط، تلاش برای کمک به خانواده های بیماران و متوفایان جهت روحیه دادن به آنها و همچنین حفظ حرمت مومنان متوفا با انجام مراحل شرعی کفن و دفن تشکیل شده است.

دبیر قرارگاه مدافعان سلامت استان گلستان در پایان ضمن تشکر فراوان از زحمات تمامی کادر زحمتکش نظام سلامت استان، پزشکان و پرستاران که قهرمانان سلامت استان هیستند و هم چنین آرزوهای سلامتی برای گروه های جهادی،مسئولین و مردم عزیز تصریح کرد: با یاری خدا کرونا را شکست می دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار