تاریخ نگار انقلاب در یادداشتی آورده است: اخیرا شنیدیم که هیات دولت یکی از کشورها ۳۰درصد از حقوقشان را بخاطر بحران کرونا کاهش داده اند. خبر جالبی است. این اتفاق اول باید در کشور ما می افتاد. چرا که نه؟!

دکترجان، سلام، کی دست به جیب می شوی؟

به گزارش گلستان 24 از گرگان؛ غلامرضا خارکوهی، تاریخ نگار انقلاب در یادداشتی آورده است؛

این شعر هزاران سال است که افتخار ما ایرانیها شده:

بنی آدم اعضای یکدیگرند

که در آفرینش ز یک گوهرند

چو عضوی بدرد آورد روزگار

دگر عضوها را نماند قرار

این شعر واقعا زیبا ست و اغلب مردم هم به آن متعهدند، اما زیباتر وقتی می شود که در رفتار مسئولان دولت به صورت عملی تجلّی پیدا کند. مثلا دولت این روزها به همه توصیه می کند به همدیگر کمک کنید. از جمله صاحبخانه ها و صاحب مغازه ها به فکر مستاجران باشند و اجاره شان را ببخشند یا تخفیف بدهند. همه مردم از کارگر روزمُزد و کارتُن خواب گرفته تا حقوق بگیران نجومی و میلیاردرها در خانه بمانند.

این توصیه ها، هم از نظر اخلاقی و هم از نظر پزشکی خیلی ارزشمند است. اما مردم منتطرند ببینند این روزها خود جناب مقامات دولتی چقدر از جیب و حساب شخصی خود هزینه می کنند؟

اخیرا شنیدیم که هیات دولت یکی از کشورها ۳۰درصد از حقوقشان را بخاطر بحران کرونا کاهش داده اند. خبر جالبی است. این اتفاق اول باید در کشور ما می افتاد. چرا که نه؟!

البته حالا هم هنوز دیر نشده، لذا چون دولت جناب دکتر روحانی خیلی شعار تدبیر و امید را می دهد ، خوب است حقوقشان را از اول اسفند تا پایان بحران کرونا ۵۰ درصد کاهش دهند تا به این طریق با کسانی که درآمدشان در این روزها مختل شده، بطور عملی همنوا شوند و همدردی نمایند.

البته منظور ما از دولت فقط چند عضو کابینه نیست، بلکه مجموعه سه هزار مدیری است که در مدیریت اصلی کشور نقش اول را دارند و حقوق و مزایایشان هم _ گوش شیطان کر _ خیلی خوب است و الحمدلله شکمشان هم همیشه سیر می باشد. یعنی مدیرانی که نه تنها دغدغه نان شب ندارند، بلکه دارای خانه و ماشین و رفاه خوبی هم هستند و سخنان قشنگی هم بیان می کنند و برخی شان لبخند ملیحی هم بر لب دارند حتی موقع سیل و زلزله و بحران کرونا!

این کار جناب دولت روحانی چند فایده خواهد داشت:

اولاً محبوبیت اجتماعی مقامات دولت تدبیر و امید در سال آخر کارشان افزایش می یابد.

دوماً با این اتفاق، مردم به کارنامه انضباط اقتصادی دولت جناب دکتر روحانی نمره صفر نمی دهند.

سوماً آقای رئیس جمهور می تواند این الگو را از دستاوردهای مهم دولت خود بنامد و آن را به مقامات سایر کشورها صادر نماید.

چهارماً این اقدام موجب می شود که روحیه آنهایی که این مدت در خانه مانده اند و خانواده هایشان از فقر و بی پولی باد هوا خورده اند، کمی بهتر شود.

پنجماً از این اقدام دولت روحانی در تاریخ با نیکی یاد می شود.

ششماً جناب دکتر روحانی اگر با این پیشنهاد مخالف بود می تواند به عنوان اعتراض به خواست مردم، همراه هیات دولت دسته جمعی استعفا کند تا مردم زودتر رئیس جمهور و دولت قوی تری انتخاب نمایند.

فراموش نکنیم که شهید بزرگوار رجایی، می تواند الگوی خوبی در این زمینه برای دولتمردان باشد. چون او وقتی رئیس دولت شد، چه در زمان نخست وزیری و چه در زمان ریاست جمهوری، حقوق کامل نگرفت، بلکه حقوقش مثل سایر کارمندان دولت بود. آیا جناب دکتر روحانی و همکاران مدیرش حاضرند در این روزهای سخت بیکاری و بی پولی مردم، اندکی از حقوق خود را_ موقتاً _ کاهش دهند؟ الله اعلم

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار