مدیر کل فرودگاه های استان گلستان عنوان کرد: آموزش "هوانوردی عمومی" در فرودگاه کلاله؛ طرحی است که بخش خصوصی و دانشگاه علمی- کاربردی از آن استقبال کردند.

آموزش "هوانوردی عمومی" در فرودگاه کلاله در دستور کار قرار گرفت

به گزارش گلستان 24 از گرگان؛ علی متانت مدیرکل فرودگاههای استان گلستان با اعلام این خبر گفت: با توجه به قابلیت های فرودگاه کلاله؛ وجود باند مناسب , برج مراقبت و... شرایط آب و هوایی مساعد منطقه , جوانان مستعد و علاقمند؛ ضرورت تربیت خلبان های توانمند و ماهر؛ مذاکرات اولیه با دانشگاه علمی - کاربردی انجام شده و با توجه به علاقمندی و استقبال بخش خصوصی تلاش می کنیم این اتفاق ارزشمند در سال جاری به انجام برسد.

متانت که در فرودگاه کلاله حضور داشت؛ در ادامه گفت: باتخصیص نه میلیارد تومان اعتبار و استقرار پیمانکار؛ عملیات اجرایی "دیوار حفاظتی فرودگاه" کلاله به طول حدود 12 کیلومتر آغاز شده؛ که امسال به اتمام می رسد.

مدیرکل فرودگاههای گلستان در ادامه اظهار داشت: امیدواریم با همراهی مسئولین شهرستانی , استانی و کشوری بتوانیم "جایگاه سوخت" در فرودگاه کلاله را  احداث؛ تا امکان پروازهای مسافری از کلاله به شهرهای مورد نظر مردم شرق استان؛ توسط ایرلاین ها (شرکت های هواپیمایی) فراهم شود.

گفتنی است؛ فرودگاه کلاله در شرق استان کلستان با داشتن باندی به طول 2200 متر و عرض 45 متر ، پارکینگ هواپیما ؛ ایستگاه آتش نشانی ، برج مراقبت ، ترمینال مسافربری ، سایت اداری و... امکان پذیرش و نشست و برخاست تا هواپیمای فوکر 100 را دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار