محمدرضا بهرامی با اشاره به برگزاری دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در گلستان گفت: جشنواره رضوی سهم بسزایی در ترویج فرهنگ کتابخوانی وارتقای سرانه مطالعه مردم دارد.

جشنواره کتابخوانی رضوی سهم بسزایی در ارتقای سرانه مطالعه مردم دارد

به گزارش گلستان 24 از گرگان؛ محمدرضا بهرامی در گفتگو با خبرنگاران، در راستای برگزاری دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان اظهار کرد: جشنواره رضوی سهم بسزایی در ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقای سرانه مطالعه مردم دارد.

نویسنده کتاب "گلستان اخلاق" افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و قرنطینه خانگی، جشنواره کتابخوانی رضوی فرصت مغتنمی را فراهم کرد تا در این ایام در کنار خانواده باشیم و برای پرکردن اوقات فراغت به کتاب، این یار مهربان روی بیاوریم و انس بگیریم و به مطالعه منابع مفید برخواسته از مکتب اهل بیت (ع) که از سوی جشنواره تعیین شده بپردازیم.

بهرامی افزود: با توجه به شرایط حاکم و فعالیت های خوبی که در زمینه مطالعه کتاب های معرفی شده برای شرکت در این جشنواره انجام شده،‌ پیش بینی می‌ گردد میزان استقبال بیشتر از سال های گذشته شود.

مسئول دفتر مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان عنوان کرد: گستردگی این جشنواره، فراهم شدن امکان دسترسی الکترونیکی و آسان به منابع در موضوعات متنوع، آن هم بر مبنای ذائقه مردم و نیازسنجی دقیق جامعه از نقاط قوت این رویداد است.

عضو گروه مشاوران جوان استانداری در ادامه اظهار کرد: آشنایی بیشتر با بزرگان دین و عمق بخشیدن به آگاهی افراد نسبت به سیره رضوی در رده های سنی مختلف و نیز بحث ترویج کتاب و کتابخوانی از دیگر ویژگی های ممتاز این جشنواره است.

فعال فرهنگی و اجتماعی استان ابراز کرد: برگزاری جشنواره های رضوی و حضور پر رنگ مردم به‌ویژه اهل سنت استان در این جشنواره ها بیانگر آن است که یک باور مشترک و وحدت مشترک در استان فرهنگی گلستان حاکم است و این نعمت را می بایست مردم و مسئولان ما قدر بدانند.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت های دستگاه های اجرایی استان به‌ویژه نهادهای فرهنگی برای یاری رساندن و بهتر برگزار شدن جشنواره، خاطر نشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی با هماهنگی اداره کل کتابخانه های عمومی استان، نسبت به تبلیغات و فراخوان مسابقه برای کارکنان و جمع کثیری از گروه های هدف نظیر مبلغین، مداحان و شاعران آیینی، اعضای هیئت های مذهبی، کانون های فرهنگی و تبلیغی، انجمن های اسلامی، مراکز و موسسات قرآنی اقدام کرده است.

سرپرست روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی گلستان در پایان از همه کسانی که در زمینه معرفت افزایی آحاد جامعه و ترویج فرهنگ مطالعه به‌ویژه سیره و سبک زندگی اهل بیت(ع) در استان کوشش می‌کنند و به نوعی وقت خودشان را وقف این سنت حسنه کرده اند، تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار