استاندار گلستان از روند نزولی شیوع بیماری کرونا در استان خبر داد و گفت: تعداد زیادی از بیمارستان‌های استان از بیماران کرونایی خالی شدند.

روند نزولی کرونا در گلستان آغاز شد

به گزارش گلستان 24 از گرگان؛ هادی حق شناس در جمع خبرنگاران با اشاره به روند نزولی شیوع بیماری کرونا در استان اظهارداشت: در هفته‌های اخیر شاهد کاهش شیوع بیماری کرونا در استان بودیم که این روند نزولی از 17 اسفندماه در استان آغاز شده بود.

وی گفت: کاهش تعداد بیماران مبتلا به کرونا و بستری‌ها در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیز نتیجه رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی شهروندان است.

به گفته استاندار گلستان در حال حاضر از 16 بیمارستان ارائه دهنده خدمات به بیماران کرونایی 14 بیمارستان آزاد شدند و سایر بیماران را پذیرش می‌کنند.

حق شناس ادامه داد: شاید برای روزهای آینده فقط بیمارستان‌های شهید صیادشیرازی گرگان، پیامبر اعظم(ص) گنبدکاووس، بقیه‌الله علی‌آباد کتول و امیرالمومنین(ع) کردکوی را برای ارائه خدمات به بیماران کرونایی نگه داریم و بقیه بیمارستان‌ها به حالت عادی بازگردند.

وی همچنین از بهبود حال بیماران مبتلا به کرونا در استان خبر داد و گفت: علاوه بر کاهش بار مراجعات شهروندان و تعداد بستری‌ها، از 90 بیمار بدحال بستری در بخش آی‌سی‌یو 20 بیمار بهبود یافته و از این بخش خارج شدند.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: این روند کاهشی نباید به معنای پایان بیماری در استان لحاظ شود؛ مشخص نیست آیا پیک‌های بعدی بیماری در راه است یا نه، برای همین مردم همچنان باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار