سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان گفت: طی سال زراعی جاری اولین محموله گندم در قالب خرید تضمینی براساس دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی دولت از کشاورزان زحمتکش گلستانی خریداری شد.

آغاز خرید گندم در گلستان

به گزارش گلستان 24 به نقل از روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی گلستان، منصور صیادی اظهار کرد: اولین محموله خرید که از مزارع شهرستان آق‌قلا برداشت شد به مرکز خرید تضمینی سیلوی گرگان تحویل شد و قیمت پایه خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری ۲۵ هزار ریال برای هر کیلوگرم اعلام شده است و این قیمت براساس پایه خرید با چهار درصد افت مفید و یک درصد افت غیرمفید است.

* پیش‌بینی ۱۰۰ مرکز خرید تضمینی گندم در سطح استان گلستان

وی با بیان اینکه در فرآیند خرید گندم از استانداردهای ملی نمونه‌برداری و اندازه‌گیری افت استفاده می‌شود، تصریح کرد: حداکثر افت قابل قبول گندم برای خرید تضمینی هشت درصد و همچنین حداکثر پنج درصد برای افت غیرمفید رطوبت است.

صیادی افزود: براساس پیش‌بینی‌های اعلامی از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان انتظار می‌رود در سال جاری بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم از بیش از ۳۵۵ هزار هکتار اراضی زیرکشت گندم در گلستان تولید شود برای همین تعداد ۱۰۰ مرکز خرید گندم در سطح استان گلستان برای خرید تضمینی این محصول در نظر گرفته شد.

* گلستان از استان‌های پیشرو در امر تولید و خرید تضمینی گندم است

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان گفت: استان گلستان از استان‌های پیشرو در امر تولید و خرید تضمینی گندم است و رتبه برتر خرید این محصول را در کشور به خود اختصاص می‌دهد، همچنین با توجه به اینکه خرید تضمینی از طریق سامانه «سیفا» و استعلام از سامانه پهنه‌بندی جهاد کشاورزی صورت می‌گیرد از کشاورزان خواست تا در صورت عدم ثبت مشخصات در سامانه پهنه‌بندی در اسرع وقت نسبت به ثبت مشخصات در این سامانه اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: قبل از فرا رسیدن فصل خرید نسبت به افتتاح حساب در بانک کشاورزی به تمام کشاورزان از طریق مقتضی اطلاع‌رسانی شده و لازم به ذکر است وجه قابل پرداخت پس از تحویل محموله و ثبت اطلاعات حساب در سامانه بانک عامل در کوتاه‌ترین زمان ممکن پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار