معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان از احتمال بازگشت به دوران اوج کرونا در اسفند ماه خبرداد و گفت: اگر پروتکل های بهداشتی رعایت نشود شرایط پایدار فعلی تداوم نخواهد داشت.

احتمال بازگشت به اوج شیوع کرونا/ پروتکل های بهداشتی رعایت شود

به گزارش گلستان 24 از گرگان؛ عبدالرضا چراغعلی در حاشیه بازدید از مراکز درمانی غرب گلستان، نسبت به افزایش ابتلا به کرونا هشدار داد و اظهار کرد: گلستان در حال حاضر از نظر ابتلا به کوید ۱۹ دارای شرایط پایدار است ولی آمارهای کشوری نشان می دهد شرایط کشور مناسب نیست و در صورت تداوم این روند شرایط پایدار گلستان هم متزلزل خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه همراهی مردم و رعایت پروتکل های بهداشتی شرایط گلستان را پایدار کرده، افزود: در صورتی که مردم مانند گذشته مسائل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکنند احتمال بازگشت به دوران اوج این بیماری در اسفند ماه دور از انتظار نیست.

چراغعلی خواستار اجتناب مردم از سفرهای غیر ضروری به مناطق قرمز کشور شد و گفت: ترددهای غیر ضرور به مناطقی که براساس اعلام ستاد مقابله با کرونا در وضعیت قرمز قرار دارند و افزایش مبتلایان را شاهد هستیم، خطر جدی برای سلامت افراد و جامعه محسوب می شود.

وی اظهار کرد: کرونا طی ماه های گذشته رفتارهای متفاوتی را از خود نشان داده و متاسفانه بعضی افراد به ظاهر سالم خود ناقل این بیماری به اطرافیان خود بوده اند.

معاون استاندار گلستان تصریح کرد: استفاده از ماسک و همچنین شست و شوی دست توسط مواد ضدعفونی و شوینده همچنان ضروری است و شهروندان باید دقت داشته باشند کرونا نه تنها از بین نرفته بلکه درمان قطعی و واکسن موثر هم برای آن کشف نشده است.

وی با بیان اینکه گلستان طی روزهای گذشته مقصد سفرهای تعطیلات سایر هم وطنان در استان های دیگر بوده، از مردم خواست از سفر به استان گلستان و شهرهای و روستاهای این استان خودداری کنند تا شرایط به حالت مناسبتری برای سفر برگردد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار