رعایت‌‌نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی برخی مردم، بیشتر شهرستان‎های استان گلستان به‌ویژه شهرستان‌های غربی استان را در وضعیت قرمز کرونا قرار داده‌ است.

کرونا همچنان در غرب گلستان جولان می دهد

به گزارش گلستان 24 به نقل از تسنیم؛ شیوع بیماری کووید-19 در استان گلستان دوباره به وضعیت قرمز درآمده و هم اکنون شرایط در 12 شهرستان استان به صورت قرمز است و تنها شهرستان‌های علی‌آبادکتول و مراوه‌تپه در وضعیت زرد است.

تعداد بیماران مبتلا در غرب استان گلستان نیز در روزهای اخیر افزایش چشمگیری داشته است البته شیوع بیماری در مناطق شرقی استان بیشتر است. بیشتر بیمارستان‌های استان در حال تکمیل بوده و نیاز به توجه بیشتر مردم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان به الزامی شدن استفاده از ماسک اشاره کرد و افزود: این الزام به ویژه در شهر‌های بزرگ استان تاثیر مطلوبی گذاشته است.

در شهرستان‌های کردکوی و بندرگز هم عدم رعایت ‌دستورالعمل‌های بهداشتی، سبب شده شهرستان‌های غربی استان در وضعیت قرمز کرونا قرار گیرد.

فرماندار شهرستان بندرگز دراین باره گفت: رعایت ‌نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی برخی مردم، این شهرستان را در وضعیت قرمز کرونا قرار داده‌ است.

حسین احمدی افزود: متاسفانه عده‌ای از مردم این روزها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده و به صورت عادی با این بیماری برخورد می‌کنند و این عامل اصلی بالا رفتن آمار مبتلایان به کرونا در بندرگز است.

وی برگزاری مراسم‌ عروسی و عزا و شرکت مردم در آن را علت اصلی افزایش آمار مبتلایان به کرونا در بندرگز اعلام کرد و افزود: خروجی مراسمات ترحیم و عروسی افزایش مبتلایان به ویروس کرونا است و مردم باید از برگزاری این مراسمات خوداری کنند.

احمدی با بیان اینکه تضمین سلامت مردم اولویت است، افزود: برگزاری هرگونه مراسم عزاداری و جشن در تالارها، سالن‌های پذیرایی، باغ‌ها، سوله‌ها، خانه‌های مسکونی و غیره تا اطلاع بعدی در شهرستان ممنوع بوده و با افرادی که از تصمیمات ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا سرپیچی کنند، توسط نهادهای مربوطه برخورد قانونی می‌شود.

فرماندار شهرستان بندرگز بر ضرورت رعایت بهداشت فردی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی از سوی شهروندان بندرگزی تاکید کرد و ادامه داد: همچنین برای تامین سلامتی مردم، مغازه اصنافی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، پلمب خواهد شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار