رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: باید به سمتی برویم که ادارات، بازار و مراکز تجمعی استان خلوت شود زیرا تا ۱۵ فروردین پیک بیماری را خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان: فعالیت اصناف باید محدود شود

به گزارش گلستان 24 از گرگان؛ عبدالرضا فاضل عصر امروز در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا در گلستان از شهر گرگان شروع و به دلیل وسعت آن از کنترل ما خارج شد.

وی افزود: در شهرستان‌های گمیشان، مراوه تپه و کلاله مبتلایان کمتری داریم اما با توجه به همه‌گیر شدن کرونا در گلستان فشار زیادی به بیمارستان‌های استان وارد شده و اکنون فقط 700 تخت خالی داریم.

وی ادامه داد: از سه شنبه هفته گذشته به طور معجزه ِآسایی این بیماری در استان کنترل شد و در حالی که پیش از آن هر شب 100 تا 150 مریض به بیمارستان‌ها اضافه می‌شد، امروز در مجموع 950 بیمار بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه دو هزار و 800 بیمار از ابتدای اسفند در بیمارستان‌های استان بستری شدند، گفت: جواب آزمایش کرونا 275 بیمار مثبت اعلام شده و تا کنون 64 نفر در اثر این بیماری فوت کردند.

فاضل تصریح کرد: البته فوتی‌های مشکوک به کرونا هم داریم که آمار را بیشتر می‌کند اما تا زمانی که جواب آزمایش آنها مشخص نشود نمی‌توانیم رسما اعلام کنیم.

وی با اشاره به شلوغی بازارهای گلستان در روز شنبه، خاطرنشان کرد: دیروز در تمام شهرهای استان بازار ازدحام داشته و انتظار پیک را داریم، در این شرایط نمی‌دانیم باید مردم را به آرامش برسانیم یا به آنها استرس وارد کنیم.

فاضل با بیان اینکه قرص تامیفلو داروی درمان کرونا نیست، بیان داشت: تجویز تامیفلو را از اول اسفند آغاز کردیم اما طی این مدت متوجه شدیم این دارو درمان کننده نیست برای همین از چرخه درمان کرونا حذف شد.

وی ادامه داد: دیروز تعداد زیادی از شهروندان برای دریافت این دارو در بیمارستان صیادشیرازی گرگان صف کشیدند که این اتفاق خودش می‌تواند عامل انتقال بیماری باشد، کرونا درمان خاصی ندارد و باید رعایت کنیم و فعلا از همان داروهای سرماخوردگی استفاده می‌کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان اظهار داشت: دغدغه دستگاه تنفسی ونتیلاتور با تهیه 55 دستگاه در استان برطرف شده و باعث می‌شود مرگ و میر در اثر کرونا 60 درصد کاهش یابد.

فاضل در خصوص فعالیت اصناف استان گفت: حوزه اختیارات دانشگاه محدود است و اصناف استان باید به سمتی بروند که خودشان تعطیل یا ساعات فعالیت را کم کنند و دلیلی ندارد که مغازه‌ها و مراکز خرید در این شرایط تا ساعت 10 یا 12 شب باز باشند.

به گفته وی، باید به سمتی برویم که ادارات استان خلوت شود زیرا تا 15 فروردین پیک بیماری را خواهیم داشت.

انتهی پیام/ تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار