درمانگاه اعتیاد اینترنتی/در نمایشگاه رسانه ای دیجیتال انقلاب اسلامی

درمانگاه اعتیاد اینترنتی/در نمایشگاه رسانه ای دیجیتال انقلاب اسلامی

درمانگاه اعتیاد اینترنتی/در نمایشگاه رسانه ای دیجیتال انقلاب اسلامی

این روزها با افراد زیادی روبه‌رو می‌شویم که ساعت‌های متمادی چشم در صفحه کامپیوتر دوخته‌اند و حتی به بهانه مهمانی‌رفتن یا شرکت در جلسه‌ای مهم هم حاضر نیستند لحظه‌ای از جادوی دیجیتال چشم بردارند. البته برای اثبات چنین معضل رو به گسترشی نباید راه دور رفت، چراکه تب به‌روزبودن و دسترسی دائم به اطلاعات و تصاویر باعث شده تا حتی خود ما هم به نوعی پیوستگی عمیق با اینترنت و دنیای مجازی داشته باشیم.اگر شما هم بیش از حد ایمیل خود راچک می‌کنید یا ساعت‌ها مشغول بازی با رایانه‌تان هستید باید به خود مشکوک شوید.

این مورد وقتی جدی‌تر می‌شود که به جای آن‌که با دوستان و خانواده‌تان صحبت کنید، آنها را از سر خود باز می‌کنید تا تمام وقتتان را صرف صحبت با دوستان اینترنتی کنید. اینها در واقع همه علائم یک بیماری شایع و جدید هستند که در اصطلاح عمومی به اعتیاد به رایانه معروف است.

البته اعتیاد به رایانه می‌تواند به شکل‌های مختلفی بروز کند که اعتیاد به بازی‌های کامپیوتری، وبگردی، هک کردن، به روز کردن وبلاگ‌ مراجعه به سایت‌های غیر اخلاقی از جمله این موارد است.

در همین راستا و برای راهنمایی خانواده ها، امسال برای اولین بار در نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی کلینیک و درمانگاه اعتیاد اینترنتی برپا خواهد شد.

بنابراین گزارش در بخش «سواد فضای مجازی» نمایشگاه که از بخش های جذاب و پرکشش نمایشگاه است کلینیک و درمانگاه اعتیاد اینترنتی و بخشهای متنوعی در این زمینه برپا خواهد شد.

این کلینیک که برای اولین مرتبه در ایران راه اندازی می شود سرویس های متنوعی به خانواده ها و افراد ارائه خواهد داد.

گفتنی است سومین نمایشگاه رسانه ای دیجیتال انقلاب اسلامی از روز پنجشنبه 22 بهمن آغاز شده و به‌مدت 6 روز تا تاریخ 27 بهمن ماه در محل سالن‌های نمایشگاهی بین‌المللی شهرداری تهران واقع در بوستان گفتگو ادامه خواهد داشت

ارسال نظر

آخرین اخبار