چرا برای "گنبد، منهای فقر" باید همت کرد؟!

انتشار مستند کوتاه “گنبد، منهای فقر” و تولیدات هنری و چندرسانه ای که گوشه‌ای از محرومیت‌های حاشیه نشینان گنبد را به تصویر می‌کشید، بهانه‌ای شد برای مطرح شدن دوباره اسلام آباد و یادآوری دوباره به مردم و مسئولین برای اهتمام به عدالت اجتماعی و رفع فقر، تبعیض و فساد از سیمای شهرمان. حال پاسخ به سوال هایی مبنی بر دلایل و ضرورت پرداختن به این موضوع را از طریق این کلیپ بررسی می کنیم!

استاد رحیم پورازغدی از “منهای فقر” می گوید / چرا عدالتخواهی؟+دانلود

به گزارش گلستان 24، روزهای میانی آبان سال گذشته بود که گزارشی با عنوان “اینجا هیچ جایی نیست!” در فضای رسانه‌های محلی منتشر شد. این گزارش نقطه شروعی بود برای پیگیری وضعیت نابه‌سامان مردمان این منطقه در رسانه‌ها و باز شدن پرونده‌ای با نام “اینجا اسلام آباد، جایی در همین حوالی!” در رسانه مردمی سلام گنبد برای پرداختن به مسئله فقر، تبعیض و بی‌عدالتی‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و آسیب‌هایی که از این رهگذر جامعه گنبدی را تهدید می‌کند.

اسلایدر-منهای-فقر2

پس از مجموعه نشست‌ها، مطالعات میدانی و کسب اطلاع دقیق از وضعیت زندگی اهالی این منطقه، مهم‌ترین مشکلات محله اسلام آباد در قالب اینفوگرافیک ارائه شد. فقر و تنگدستی، اعتیاد در سنین مختلف، بیکاری جوانان، نداشتن انسجام، سطح سواد پایین و سکونت گاه غیررسمی بودن از جمله این مشکلات است.

انتشار مستند کوتاه “گنبد، منهای فقر”  و تولیدات هنری و چندرسانه ای که گوشه‌ای از محرومیت‌های حاشیه نشینان گنبد را به تصویر می‌کشید، بهانه‌ای شد برای مطرح شدن دوباره اسلام آباد و یادآوری دوباره به مردم و مسئولین برای اهتمام به عدالت اجتماعی و رفع فقر، تبعیض و فساد از سیمای شهرمان.

حال از سوی برخی مردم و مسئولان انتقاداتی مبنی بر نحوه رسانه ای شدن این موضوع به “رسانه مردمی سلام گنبد” منتقل گردید. اگر چه تحریریه سلام گنبد، خود را در جایگاه پاسخگویی نمی بیند و تکلیف خود را همان مسئولیت ابزار رسانه قلمداد می کند، اما جهت تبیین برخی انتقادات از منظر گفتمان اسلام ناب و انقلاب اسلامی با بیان استاد حسن رحیم پور ازغدی به این موضع نیز می پردازیم.

حال بعد از انعکاس این مساله در سطح ملی و استانی، بی شک سوالی که ممکن است در اذهان مطرح شود و برایند برخی از نظرات مخاطبین نیز هست اینکه : من برای رفع فقر، فساد، تبعیض و بی عدالتی‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و.. چه کار می‌توانم بکنم؟ سهم هر یک از ما – مسئولین شهری، امامان جمعه، حوزه‎های علمیه و روحانیون، دانشگاهیان، هنرمندان، هیئات مذهبی، کانون‌های فرهنگی و تربیتی، مساجد و پایگاه‌های بسیج، معتمدین، متمولین، خیرین و موسسات خیریه و… – در بهبود وضعیت همنوعانمان در اسلام آباد و دیگر محرومان جامعه گنبد چیست؟ 

و یا اصلا چرا ما باید در بیان و مطالبه رفع چنین مسائلی قهرمان باشیم؟

در ادامه نماهنگ تولیدیِ سرویس چندرسانه ای سلام گنبد، به این سوالات می پردازد. شما می‌توانید این نماهنگ را در «سلام گنبد» تماشا کنید و در صورت تمایل آن را دانلود نمایید.

 

 

دانلود نسخه کم حجم / ۱۱MB

دانلود با کیفیت بالا – آپارات / ۳۸ MB

کاری از: میلاد میرزا باقری

ارسال نظر

آخرین اخبار