متخصص تغذیه گفت: ویتامین E در جوانه و روغن گندم به مقدار زیادی وجود دارد؛ همچنین در کاهو و مغزها یافت می‌شود. باید گفت اگر کسی تغذیه کامل داشته باشد این ویتامین را به صورت کامل دریافت می‌کند و بدن آن به کمبود ویتامین E دچار نمی‌شود.

ویتامینی که ناباروری و سرطان را درمان می کند

به گزارش گلستان24، مرتضی صفوی در توضیح ویتامین E گفت: این ویتامین یکی از 4 ویتامین محلول در چربی است که خصوصیات و اثرات متعدد و زیادی دارد.

ویتامین

وی افزود: ویتامین E ابتدا روی بحث ناباروری بسیار موثر است، این ویتامین در درمان عفونت‌ها نیز کاربرد دارد. همچنین با عنوان قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان برای جلوگیری از ابتلا به انواع سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی استفاده می‌شود.

 

صفوی از خاصیت این ویتامین برای پوست گفت: از این ویتامین در قالب پماد،‌ لوسیون و کرم‌‌های مختلف برای محافظ پوست استفاده می‌شود و از پوست در مقابل آلودگی‌ها محافظ می‌کند.

 

متخصص تغذیه اضافه کرد: هم اکنون این ویتامین را می‌توان در قالب قرص‌،‌کپسول، شربت و مکمل‌های مختلف استفاده کرد. این ویتامین باعث زیبایی،‌شفافیت،‌براقی و درخشان‌ شدن پوست می‌شود.  

 

صفوی گفت: ویتامین E در جوانه و روغن گندم به مقدار زیادی وجود دارد؛ همچنین در کاهو و مغزها یافت می‌شود و مقدار کمی از آن نیز در روغن‌های مایع وجود دارد. باید گفت اگر کسی تغذیه کامل داشته باشد این ویتامین را به صورت کامل دریافت می‌کند و بدن آن به کمبود ویتامین E دچار نمی‌شود.

 

وی افزود: اگر کسی بخواهد از این ویتامین به عنوان آنتی اکسیدان قوی استفاده کند باید آن را در دوز بالاتر به صورت مکمل‌های 200 واحد و 400 واحدی استفاده نماید.

 

صفوی تصریح کرد: کسی که به بیماری سرطان دچار شود قسمتی از آن به دلیل کمبود این ویتامین است زیرا این ویتامین می‌تواند جلوی رادیکال‌های آزاد و تومور را بگیرد. به همین دلیل هم اکنون برای کسانی که در حال درمان سرطان هستند این ویتامین تجویز می‌شود؛ همچنین زنان و مردان نابارور به مصرف این ویتامین توصیه می‌شوند.

 

این متخصص تغذیه در پاسخ به این سوال که آیا افراد می‌توانند به صورت خودسرانه ویتامین را مصرف کنند گفت: خیر، چون این یک ویتامین محلول در چربی است و در صورت اضافه مصرف شدن با ذخیره در کبد ایجاد مسمومیت می‌کند به همین دلیل لازم است افراد در صورت کمبود این ویتامین را مصرف کنند.


منبع : فرهنگ

ارسال نظر

آخرین اخبار