سید حسن خمینی و مجموعه موسسه نشر آثار و اندیشه های امام خمینی ره  چرا سکوت معنا دار میکنند؟!

به گزارش گلستان ۲۴؛ مسلم رستمانی طی یادداشتی نوشت: خطا بودن ایده " آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند " امروز اظهر من الشمس است و همین دیدگاه غیر منطبق با جهان پیرامون، چهار دهه خط قرمز سیاست خارجی ما بوده و هست . نقد آراء و اندیشه امام در بحث رابطه با آمریکا،حجاب،نهضت آزادی و... بسیارضروری می نماید!!!چرا که در، برهمان پاشنه که ایشان گذاشتند می چرخد!!

این گوشه هایی از نقد و پرسشِ های معطوف به تخطئه  یکی از سکولارهای حوزوی جناب آقای شیخ شهاب الدین حائری هست که در فضای مجازی در حال بارگذاری و جذب مخاطب هست !

تعریض به اندیشه های معمار نستوه انقلاب توسط سکولارهای دگر اندیش ، فلش پرسش را متوجه تولیت آستان متبرک امام ره و رییس موسسه نشر آثار و اندیشه های امام راحل ره یعنی حجت الاسلام سیدحسن خمینی و سایر دست اندرکاران موسسه و ایضاً صاحبان اندیشه ناب مرجع محور و مخلص کلام ،  مدعیان پیروی از خط امام ره ، میکند .  آنکس که بیش از همه باید در مقام پاسخگویی به شبهات جهت دار مروجین اسلام سکولاریستی و التقاطیون باشد شخص ایشان (سیدحسن) هم به جهت پیوند خونی و میراث داری و هم از باب پاسداری از اندیشه های ناب آن راحل عظیم الشان است اما سکوت معنا دار مجموعه فوق الذکر ، میدان مانور و تخطئه افکار بنیانگذار انقلاب ره را بسیط و زمینه یارگیری از بین نسل جوان و نوظهور را که از امام ره جز تصویر و تراکت در مناسبات ، درک دیگری ندارند فراهم می آورد ! گویا در مرام و فحوای اندیشه گردانندگان موسسه نشر آثار و اندیشه های امام ره ، صرفاً اجرای طرح های توسعه ای فیزیک و تزیین و زیبا سازی مرقد شریف  بقصد جذب گردشگر اولویت اصلی است در حالی که امام بزرگوار تمام اندیشه نابش معطوف به انسانسازی و تربیت نسل های بعدی با گرایش انقلابی بود. آن روزی که امام ره جمله معروف و ماندگار " آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند" را بیان فرمود مقصود بیان و امیدش به ترسیم و تبیین مانیفستی بود که در سپهر آزادی و حق طلبی در مواجهه با زیاده خواهی و ظلم گستری استکبار  ، نقشه راه باشد و تاکنون نیز چنین است و خواهد بود . در مورد حجاب آیا هرآنچه که امام راحل فرمودند نظر شخصی بود یا مترتب بر مبانی فقهی که دعب کار مراجع استناد به متون فقهی و رویات محکم و مستدل  شیعه که خود محشون از آیات الهی هست یا در مورد فعالیت باصطلاح نهضت آزادی که معظم له آمریکایی بودن و حرام بودن فعالیت آنها رو در جواب نامه  آقای محتشمی و ایضاً در وصیت نامه الهی سیاسی خود که مشروح آن در جلد بیست صحیفه آن حضرت آورده شد بیان کردند .  علیرغم اینها نحله هایی که متاسفانه در سایه مماشات  مجموعه موسسه نشر آثار امام ره ! حوزه مانور خود را حتی تا جماران کشاندند ، مترصد در محاق و به حاشیه کشاندن منویات انقلابی معظم له هستند که اگر این حرکات نرم و خزنده استمرار یابد نعوذبالله ایده سخیف "به موزه تاریخ سپردن خمینی کبیر " محقق خواهد شد ! بر صاحبان اندیشه و قلم انقلابی  فرض هست که با تفاسیر منطبق بر اندیشه های آن بزرگوار استکبار جهانی و عمله و ظلمه آنها را بچالش بکشند و در احقاق حقوق حقه مظلومین هیچگونه مماشات و ذلت ناشی از جُبن و استیصال در مقابل طواغیت و گردنکشان را بر خود هموار نکنند .

 

ارسال نظر

آخرین اخبار