دبیر ستاد انتخابات گلستان از ثبت‌نام یک‌هزار و ۴۲۴ نفر برای حضور در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرها در استان خبر داد.

 ۱۴۲۴ نفر برای شرکت در انتخابات شوراهای شهر در استان گلستان ثبت‌نام کردند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از  گرگان، حمیدرضا ملک حسینی صبح امروز در نشست با رسانه‌های آخرین آمار و اطلاعات مربوط به ثبت نام متقاضیان شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهرها را اعلام و اظهار داشت: در مهلت قانونی تعیین شده از 20 تا 26 اسفندماه یکهزار و 424 نفر به صورت حضوری یا الکترونیکی برای حضور در ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر ثبت نام کردند.

وی یادآور شد: تعداد کاندیداهای ثبت نام کننده برای پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهرها در استان ( سال 96) یکهزار و 484 نفر بوده که در این دوره 60 نفر کمتر شدده است.

دبیر ستاد انتخابات استان درباره تناسب جنسیتی داوطلبان انتخابات شوراهای شهر گفت: از مجموع ثبت‌نام کنندگان یکهزار و 253 نفر آقا و 171 نفر خانم هستند.

وی درباره افزایش آمار داوطلبان در روز آخر مهلت ثبت نام گفت: تعداد داوطلبانی که در روز پایانی ثبت نام کردند 636 نفر بوده است.

ملک حسینی افزود: شهروندان استان از بین کسانی که برای حضور در پارلمان‌های محلی ثبت نام کردند در 28 خرداد ماه سال آینده 180 نفر آنان را به عنوان نمایندگان خود در شوراهای اسلامی شهرها انتخاب می‌کنند.

وی به کاندیداها و طرفداران آنان توصیه کرد با توجه به شیوع کرونا تجمعات انتخاباتی برگزار نکنند و در همه مراحل برگزاری انتخابات، قانون را رعایت کنند.

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرها همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز 28 خردادماه سال 1400 در سراسر کشور برگزار می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار