آخرین گزارش‌های دریافتی از «حسکه» سوریه از پیشروی نیروهای سوریه و عقب‌نشینی عناصر داعش حکایت دارد.

شیعیان حسکه مقابل حملات داعش

به گزارش گلستان 24، بعد از حملات چند روز اخیر تروریست‌های داعش علیه مواضع نیروهای سوری در جنوب شهر حسکه، نیروهای مردمی کُرد برای کمک به هموطنان سوری خود وارد میدان نبرد شدند و خود را به مناطق درگیری در جنوب به خصوص در مناطقه «النشوه» و «الفیلات» رساندند.

 

به گزارش فارس، حملات نیروهای تروریستی داعش در چند محور علیه حسکه بخصوص از جنوب ادامه دارد. گروه تروریستی داعش تعداد زیادی از نیروهای ورزیده خود را برای نبرد در حسکه اعزام کرده است.

 

در حملات شب گذشته نیروهای تروریستی داعش به حسکه، نیروهای دفاع ملی سوریه بعد از حملات سنگین مجبور شدند از منطقه «العزیزیة» واقع در شرق شهر به سمت پاسگاه«الغزل» عقب نشینی کنند.

بنا بر این گزارش، نیروهای سوری به کمک نیروهای مردمی کُرد شب گذشته به سمت مناطق «اللیلیة، «میدان النشوه» و امنیت جنائی پیشروی کردند. همچنین نیروهای مردمی کرد موفق شدند بعد از درگیری شدید با تروریست‌های داعش بصورت کامل کنترل خیابان الغزل را به دست گیرند.

نیروهای مردمی کُرد در ادامه پیشروی خود موفق شدند بر بیمارستان دولتی حسکه و مدرسه «پرستاری» واقع در منطقه العزیزیة و مدرسه اسماعیل سیطره پیدا کنند. این مدرسه از پناهگاه‌های نیروهای دفاع ملی محسوب می‌شود که در چند روز گذشته تحت اشغال تروریست‌های داعش بود.

به گزارش فارس، نیروهای مردمی کُرد همچنین موفق شدند کنترل منطقه «المحلق» واقع در جنوب شهر حسکه را به دست گیرند.

همچنین نیروهای مردمی کرد و نیروهای سوری حملاتی را علیه مواضع تروریست های داعش در منطقه «حوش البعر» واقع در جنوب شهر حسکه انجام دادند.

در شهر حسکه درگیری شدید در بخش هایی از جنوب شهر دیده می‌شود درگیری شدید بین نیروهای مردمی کرد و نیروهای سوری با تروریست‌های داعش در مناطق النشوه و الفیلات گزارش شده است. جنگنده های ائتلاف نیز شب گذشته چندین بار مواضع تروریست‌های داعش را در منطقه الفیلات هدف قرار دادند.

در درگیری بین نیروهای سوری با تروریست‌های داعش در حسکه، عشایر شیعه حاضر در حسکه از جمله عشیره «آل نامس» دوشادوش نیروهای سوری با تروریست های داعش مبارزه می‌کنند.

نیروهای شیعه در استان حسکه که به صدها نفر می‌رسند در خطوط اول میدان نبرد با داعش حاضر هستند، از توانایی بالایی برای مبارزه با داعش برخوردارند و در سرنوشت جنگ حسکه بسیار تاثیر گذار هستند.

کمبود شدید سلاح در بین نیروهای عشایر شیعه حسکه از جمله عشیره آل نامس از مهمترین ضعف‌های آنان محسوب می‌شود که در صورت تامین سلاح می‌توانند ضربات سختی را به داعش وارد کنند و قادر هستند تمامی خاک حسکه را از وجود تروریست های داعش پاکسازی کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

آخرین اخبار