بعد از انتخابات ۲۸خرداد ۱۴۰۰ ؛بیشترین و اصلی ترین سئوالی که خواص و عوام در موقعیت های مختلف مطرح می کنند و انتظار پاسخ قانع کننده ای هم دارند راجع به وضعیت کشور در دولت آیت الله رئیسی است !؟

آینده کشور و دولت رئیسی با توکل به خدا / تحقق قطعی وعده صادق خدا در دولت رئیسی

به گزارش گلستان ۲۴؛ دکتر حسن بیارجمندی نوشت: این سئوال از این جهت پیچیدگی ویژه ای دارد که ذهن ها همگی آلوده به تحلیل های مادی و عوامل عینی روزانه مرتبط با آن بالاخص در حوزه اقتصاد و معیشت شده است و کمتر عوامل معنوی و ریشه دار در تفکر توحیدی و ایمان به وعده های صادق خدا را در بر می گیرد! جالب اینکه موید آن را آنچه در هشت سال دولت روحانی گذشت و تحقق نیافت می دانند!

اما همین جماعت کمتر به یاد می آورد که چگونه در اردیبهشت سال ۹۲ و پیش از انتخابات ریاست جمهوری بدون هیچ دلیل منطقی به وعده های تفکر کدخدایی و کدخدا دل و امید بست و آنرا تدبیر خواند !؟ و اگر این وعده های کدخدا پرستانه و کدخدا کذب و کاذب در آمد ؛چه ارتباطی با وعده های صادق خدا دارد؟ و اساسا چرا این دو با هم مقایسه می شوند!؟

هشت سال پیش حسن روحانی نامزد انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و رئیس مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در جمع دانشجویان دانشگاه شریف با بیان این عبارت ریشه دار در پرونده مک فارلین که:" آمریکایی ها کدخدای ده هستند" نطفه اولیه دولت خود را بستند و همین لقاح گفتمان کدخدا و کدخدا محوری بر مبارزات انتخاباتی و پیروزی حداقلی او اثر مستقیم گذاشت و سایه سنگین کدخدا و وابستگی شرک آلود اقتصاد و معیشت به خواست و اراده این شیطان بزرگ در تمام ۸سال اخیر سنگینی نمود.

نتیجه آن نیز همان شد که خداوند در حدیث قدسی وعده داده است که مولف المراقبات نقل نموده اند که 

 امام صادق علیه السلام فرمودند که "خداوند متعال می فرماید قسم به عزت و جلال و مجد و ارتفاع من بر عرشم بلاشک امید هر کسی را که به غیر من امیدوار شود حتما امیدش را قطع می کنم و بدون تردید و حتما لباس خواری نزد مردم به او می پوشانم و یقینا و به طور قطع او را از قرب خود کنار می زنم و بی تردید و بلاشک او را از پیوستن به خود دور می کنم. در حالی که سختی ها در دست من است، او در سختی ها به دیگران و به دیگران امیدوار است . در دیگران را می کوبد، در حالی که کلید درها در دست من بوده و درها هم بسته است و درِ من برای کسی که ما را بخواند باز است."

اما آیت الله رئیسی با توکل به خدای متعال و وعده های صادق او دعوت عامه مردم را پذیرفت و پای به میدان انتخابات نهاد و خود را بخاطر مردم و آینده کشور در معرض هجمه های بی امان جبهه کفر و شرک و نفاق قرار داد و وعده صادق خدا نیز تحقق یافت که این خود سرمشق امام حاضر از امام سفر کرده ما برای همگان در همان سال ۱۳۹۲ بود که اگر بدان عمل می شد اکنون وضعیت کشور اینگونه نبود :" امام به خدای متعال اعتماد داشت، به وعده‌ی الهی یقین داشت، برای خدا حرکت کرد و کار کرد و حرف زد و اقدام کرد و میدانست که «ان تنصروا الله ینصرکم» وعده‌ی الهی است و حتمی و تخلف‌ناپذیر است."

اکنون در آغاز همان راهی هستیم که دولت های یازدهم و داوزدهم می بایست براساس حدیث قدسی یاد شده و توصیه های امامین انقلاب اسلامی تنها به خدا توکل می کردند و دل به وعده های صادق خدای متعال می دادند اما این چنین نکردند و البته خدا نیز به وعده صادقش در حدیث قدسی یاد شده عمل نمود.

نیروهای انقلابی مثل همیشه می بایست با توکل به خدا پای به میدان جهاد اکبر بگذارند و به وعده های صادق خداوند امیدوار باشند ؛وعده های صادق تخلف ناپذیری که قطعا آینده این کشور و مردم عزیز آن را متحول خواهد نمود و هرگز نباید تحت تاثیر القائات جبهه کفر ،شرک و نفاق در خصوص وضعیت آینده کشور و توکل آیت الله رئیسی به خدا ،دچار سوء ظن بشویم و خداوند را می بایست شاکر باشیم .امام خامنه ای در این خصوص می فرمایند :"با اعتمادی که ما به وعده‌ی الهی داریم - و وعده‌ی الهی حق است و صدق است - بدون تردید خدای متعال این ملت را، هم در این مرحله، هم در همه‌ی مراحل آینده، بر دشمنانش پیروز خواهد کرد. خدا را شکر میکنیم که ما را دچار سوءظن به خودش نکرد؛ «الظّانّین باللّه ظنّ السّوء»؛ ما را از اینها قرار نداد. ما به وعده‌ی الهی حسن ظن داریم، به وعده‌ی الهی اعتماد داریم."

 و النهایه می بایست همانطور که در تمام این سالهای انقلاب اسلامی به خدا و وعده های صادق او ایمان داشتیم نیز این حقیقت را به جریان و گفتمان غالب جامعه مبدل کنیم و تحت هیچ شرایطی نباید بگذاریم که این حرکت خدا محوری و باوری کُند و در محاسبات و تحلیل های ما کم رنگ بشود :" اینها محاسبات مهمّی است که انسان بداند خدای متعال به وعده‌ی خود وفا میکند؛ این هم آیه‌ی قرآن است: وَ مَن ‌اَوفیٰ بِعَهدِه؛ مِنَ الله؛هیچ کس باوفاتر از خدای متعال نیست"

 

ارسال نظر

آخرین اخبار