فرمانده سپاه نینوای استان گلستان با اشاره به حضور پررنگ نیروهای بسیجی در کنار کادر درمان گفت: ۸۷۷ نفر از بسیجیان استان در میدان مقابله با کرونا و در کنار کادر درمان قرار دارند.

فرمانده سپاه گلستان: حضور پررنگ بسیجیان در میدان مقابله با کرونا/تسریع در واکسیناسیون هدف طرح شهید سلیمانی است

به گزارش گلستان ۲۴؛ سردار علی ملک شاهکوهی ظهر امروز در مراسم تجلیل از کادر درمان بهداری نیروی زمینی سپاه و جهادگران بسیجی که در پیک پنجم شیوع کرونا در کنار مردم و کادر درمان استان گلستان حضور داشتند، اظهار داشت: از ابتدای شروع همه گیری کرونا توان و ظرفیت بسیج را وارد میدان کردیم و در همان روزهایی که ماسک و گان در کشور و استان به شدت کم بود، از کارگاه‌هایی که در گذشته بسیج سازندگی استان ایجاد کرده بود برای تولید ماسک و لباس محافظ کادر درمان کمک گرفتیم.

وی گفت: بهداری نیروی زمینی سپاه نیز هر وقت استان تقاضای کمک برای مقابله با کرونا را داشت، به ما کمک کرد و در همان ماه‌های نخست شیوع بیماری یعنی در همان فروردین پارسال، با کمک نیروی زمینی سپاه هتل ورزش گرگان را به عنوان نقاهتگاه بیماران کرونایی تجهیز کردیم.

فرمانده سپاه نینوای استان افزود: در موج پنجم شیوع کرونا نیز با توجه به گستردگی شیوع بیماری و خستگی کادر درمان استان، به درخواست دانشگاه علوم پزشکی استان، بار دیگر نیروی زمینی سپاه به کمک مردم استان گلستان شتافت.

وی توضیح داد که در اوج پیک پنجم شیوع کرونا 100 پزشک و پرستار از کادر درمانی بهداری نیروی زمینی سپاه به استان گلستان آمدند و بیمارستان صحرایی را در جوار بیمارستان شهرستان گنبدکاووس برپا کردند. بخشی از این نیروها نیز در مراکز درمانی و بیمارستان‌های شهر گرگان مشغول خدمت به بیماران کرونایی شدند.

سردار ملک شاهکوهی با بیان اینکه روند شیوع کرونا در استان کاهشی شده است، خاطرنشان کرد: با اینکه شرایط بیمارستان‌ها کمی بهتر و خلوت‌تر شده اما نباید شرایط را عادی فرض کنیم زیرا با ساده گرفتن و عادی انگاری خیلی زود گرفتار موج دیگری از بیماری خواهیم شد.

وی ادامه داد: طرح شهید سلیمانی یکی دیگر از اقداماتی است که سپاه و بسیج برای کنترل و مقابله با بیماری کرونا در اجرای آن مشارکت داشتند. در مرحله اول غربالگری همه مردم استان، بیماریابی فعال، تأمین معیشت خانواده‌های درگیر با کرونا و غیره را انجام دادیم.

فرمانده سپاه نینوای استان اضافه کرد: حالا در گام دوم اجرای طرح شهید سلیمانی نیز بسیجیان استان حضور پررنگی دارند، کمک به تسریع در امر واکسیناسیون در کنار بیماریابی فعال از اولویت‌های این طرح است.

وی با اشاره به حضور پررنگ بسیجیان در میدان مقابله با کرونا گفت: در حال حاضر 877 نفر از بسیجیان استان در کنار کادر درمان در قالب تیم‌های نظارتی، مراقبتی و حمایتی مشغول خدمت رسانی به آسیب دیدگان ناشی از کرونا هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار