امام جمعه شهرستان گنبدکاووس:

امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به مشکلات حاکم بر افغانستان به دلیل نداشتن فعالیت اقتصادی و درآمد و احتمال سوق پیدا کردن به سمت قحطی سخت، گفت: تنها راه نجات مردم این کشور با وجود قومیت‌های مختلف، تشکیل دولت فراگیر متشکل از اقوام گوناگون است.

تشکیل دولت فراگیر قومیتی تنها راه نجات افغانستان است

به گزارش گلستان 24، حجت الاسلام محمود ترابی در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته گنبدکاووس، اظهارداشت: چهار میلیون مهاجر از افغانستان در ایران زندگی می‌کنند و بعد از جریان حاکمیت طالبان نیز حدود ۷۰۰ هزار مهاجر جدید وارد شدند و هر روز فشارهای اقتصادی بر مردم این کشور بیشتر می‌شود.

وی افزود: نتیجه نخستین کنفرانس همسایگان افغانستان با حضور وزیران خارجه ایران، روسیه، چین، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان در تهران نیز شکل گیری دولت فراگیر در افغانستان با حضور همه گروه‌های قومی برای کمک به حل بحران در این کشور است.

امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به شکست ترکیه برای عضویت در اتحادیه اروپا، گفت: این کشور ۳۴ سال است که برای عضویت در اتحادیه اروپا التماس می‌کند اما یک وضعیت قومیتی را برای خود تعریف نکرده و از یک طرف شعار تشکیل امپراتوری عثمانی را سرمی‌دهد و از طرف دیگر خود را یک کشور لیبرال می‌داند به این معنی که نشانه‌های دینداری را در کنار فساد با هم دارد.

حجت الاسلام ترابی با گرامیداشت سالروز ۱۳ آبان و هفته بسیج دانش آموزی (هشت تا ۱۴ آبان‌)، از حضور پرشور دانش آموزان در نمازجمعه این هفته گنبدکاووس قدردانی کرد و اظهارداشت: نوجوانان و جوانان باید همواره در صف نخست حضور در مساجد و نمازهای جمعه و جماعت قرار گیرند.

وی با اشاره به اختلال در فعالیت جایگاه‌های سوخت کشور، گفت: تدبیر دولت و اعتماد بازسازی شده مردم به کارگزاران و حضور به موقع رسانه‌ها در بحث اطلاع رسانی باعث خنثی شدن نقشه دشمنان برای ایجاد آشوب در کشور شد.

امام جمعه گنبدکاووس ادامه داد: حضور انقلابی مسوولان و به موضع عمل کردن آنان در کنار همراهی مردم، شایعات دشمنان برای افزایش قیمت بنزین را خنثی کرد و وضعیت جایگاه‌های سوخت را به حالت عادی بازگرداند.

وی همچنین با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران کنگره سه هزار و ۵۳۵ شهید استان زنجان، بیان کرد: مزین شدن شهرها و خیابان‌های کشور به نام شهدا از اولویت‌های مطرح شده توسط رهبری در این نشست بود که می‌طلبد مورد توجه همگان باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار