بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع):

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) در نامه‌ای به هاشمی اعلام کرد: ترسیم هدف انحرافی از مذاکرات هسته‌ای مبتنی بر ارتباط با شیطان بزرگ و حتی بازگشایی سفارت آمریکا، زمینه‌ساز سنت شکنی ای است که شما خواهان ایفای نقش در این شرایط بوده‌اید.

آقای هاشمی! تغییر شما نگران کننده است

به گزارش گلستان24، دانشگاه امام صادق(ع) در واکنش به اظهارنظرهای اخیر به هاشمی رفسنجانی نامه‌ای به وی نوشت که متن نامه به شرح زیر است:

 

جناب حجت الاسلام و المسلمین هاشمی رفسنجانی

 

سلام علیکم؛

 

صحبت‌های اخیر جنابعالی پیرامون مناسبات آینده حاکم میان جمهوری اسلامی ایران و آمریکا ما را بر آن داشت که متناسب با رسالت جنبش دانشجویی به عنوان حافظ آرمانهای انقلاب اسلامی در تسخیر جاسوس‌خانه آمریکا که امام راحل آن را انقلاب دوم نام نهادند؛ بار دیگر از جنابعالی گلایه کنیم و اعتراض خود را نسبت به سخنان منحرف شما از آرمان های واضح انقلاب اسلامی بیان نماییم.

 

جناب آقای هاشمی رفسنجانی مبارز دیرین و انقلابی؛ ما از امام مستضعفین آموختیم که «ملاک حال فعلی افراد است» و هر کسی را با هر سابقه ای با محک آرمانهای انقلاب اسلامی می سنجیم و قضاوت می کنیم حال با توجه به همان آرمانهای رفیع انقلاب اسلامی که خود روزی پرچم دار این آرمانها بودید نکاتی چند را خدمتتان یاد آور می شویم باشد که در مواضعتان تجدید نظر کنید و بیش از این سابقه انقلابی خود را خدشه دار نکنید.   

 

ترسیم هدف انحرافی از مذاکرات هسته‌ای مبتنی بر ارتباط با شیطان بزرگ و حتی بازگشایی سفارت آمریکا، زمینه‌ساز سنت شکنی ای  است که شما خواهان ایفای نقش در این شرایط بوده‌اید. بهتر است بیش از آنکه به دنبال بزک کردن چهره امریکای جنایتکار و تعامل با آن باشید کمی به گذشته رجوع کرده و تاریخ جنایت‌های آن شیطان بزرگ را مرور کنید.

 

جناب آقای هاشمی رفسنجانی؛از کدام جنایت نظام ظالم آمریکابرایتان سخن بگوییم حال آن که همواره در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی حضور داشتید و خود را تقریر کننده تاریخ انقلاب می دانید اما بسیار حیرت آور است که علی رغم این ادعا گویا هیچ اثری از آن تجارب تلخ در رفتار ها و موضع گیری های شما دیده نمی شود. از کسی که خباثت های آمریکا و اعوان این شیطان کبیر را - در طول ۳۷ سال انقلاب اسلامی ایران و حتی قبل از آن -  به عینه دیده است مواضع این چنینی بعید می نماید.

 

جناب آقای هاشمی رفسنجانی؛ کودتای ۲۸ مرداد آمریکایی ها علیه مصدق را به خاطر دارید؟ آیا جنایات ۱۵ خرداد سال ۴۲ و ۱۷ شهریور ۵۷ به دست کسی غیر از سرسپرده آمریکا( محمد رضا پهلوی مخلوع ) اتفاق افتاد؟ چه کسانی صدام را تشویق و تجهیز به جنگ ۸ ساله با ملت مظلوم ایران کردند؟  عامل تحریم های ظالمانه ۳۷ ساله علیه ایران را می شناسید؟ آیا می دانید فقط ۱۷ هزار انسان بی گناه بعد از انقلاب اسلامی با  ترور ناجوانمردانه  ایادی رژیم غاصب اسرائیل (سگ نگهبان آمریکا)  به فیض شهادت نائل آمده اند؟ آیا در مورد سقوط هواپیمای مسافر بری با ۲۹۰ مسافر غیر نظامی هم وطن خاطره ای به ذهنتان می رسد؟ آیا عوامل این گشتار ددمنشانه را از یاد برده اید؟ نظر شما در مورد قاتلان شهدای هسته ای چیست؟ آیا به راستی هیچ خاطره خاصی از جنایات آمریکای ظالم به ذهنتان می رسد و یا اینکه باز خاطراتتان بوی سازش و تذلل می دهد؟ آیا کشتار مردم یمن، سوریه، عراق، فلسطین، افغانستان، لبنان و پاکستان در محاسبات دیپلماتیک شما جایگاهی دارند یا این که این گزاره ها را فرع می دانید؟پاسخ به این سوالات و ده ها سوال این چنینی گواه ظلم های متعدد  رژیم مستکبر آمریکا و اعوان آن در منطقه و جهان است و  وظیفه جمهوری اسلامی  ایران را -به عنوان یک کشور شیعه و مسلمان - در قبال ظلم های نظام شیطان صفت آمریکا بیش از پیش سنگین تر می نماید.

 

جناب حجت الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی؛ اگر شما اصول اصلی حضرت روح الله (ره) را فراموش کرده اید ما هرگز فراموش نخواهیم کرد که ایشان  فرمود: «با آمریکا روابط ایجاد نخواهیم کرد، مگر این که آدم بشود و از ظلم کردن دست بردارد».(صحیفه امام، ج‏۱۹، ص۹۴)  و شاید هم  معتقدید آمریکای جنایتکار، از ظلم و جنایت‌‌های خود دست برداشته است که این خیال هم با وجود جنایات روز افزون آمریکا در منطقه و جهان بسی متوهمانه و خوش باورانه است.

 

جناب آقای هاشمی رفسنجانی  اصول خط امام خمینی(ره) قابل تحریف نیست و نمی شود با تکیه بر برخی خاطرات و یا توهمات بدون سند به این انحراف دامن زد. یکی از بنیادی ترین اصول خط امام مبارزه علنی با مستکبران عالم و در راس آنها آمریکا بود که این اصل، استراتژی کلان سیاست خارجی جمهوری اسلامی به حساب می آید و قابل تغییر نیست. بر همین اساس باید  به مذاکرات هسته ای با آمریکا نیز  به مثابه یک تاکتیک نگریست  حال آنکه سیاست کلی و استراتژی کلان ما همان مبارزه با استکبار و دفاع از مستضعفین عالم است. مقام معظم رهبری نیز همچنان که اصطلاح  نرمش قهرمانانه را به کار بردند، مذاکرات را محدود در موضوع هسته‌ای دانستند: «این مذاکراتی که دارد انجام می‌گیرد ــ که بخشی از آن هم مذاکره‌ی با طرف‌های آمریکایی است ــ فقط در موضوع هسته‌ای است؛ فقط. ما در هیچ موضوع دیگری فعلاً با آمریکا مذاکره نداریم؛ هیچ؛ این را همه بدانند؛ نه در مسائل منطقه، نه در مسائل گوناگون داخلی، نه در مسائل بین‌المللی؛ امروز فقط موضوع مورد بحث و مورد مذاکره، مسائل هسته‌ای است». (۲۰/۱/۱۳۹۴)

 

حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین هاشمی

 

باز هم شما را ارجاع می‌دهیم به سخنان رهبری معظم که فرمودند: «آن‌کسانی که امروز سعی می‌کنند از این هیولا - که سیاست‌های آمریکایی و سیاست‌های بعضی از دنباله‌روان آمریکا است - یک چهره‌ی موجّهی معرفی کنند، این‌ها دارند خیانت می‌کنند؛ این‌ها دارند جنایت می‌کنند. این کسانی که این حقیقت روشن را کتمان می‌کنند، این دشمنی خباثت‌آلود را در زیر پرده‌های توجیه می‌پوشانند، این‌ها دارند خیانت می‌کنند به این ملّت. کشور ما و ملّت ما احتیاج دارد دشمن را بشناسد، عمق دشمنی را بفهمد».

 

تجدید نظر طلبی شما نسبت به محکمات نهضت اسلامی نمایان‌گر آن است که برخلاف سخنانتان شما تغییر کرده‌اید، تغییری که برای ما نگران‌کننده است و گویا هاشمی دوران مبارزه با استکبار و استعمار پایان یافته است و ما شاهد هاشمی رفسنجانی جدیدی هستیم که آن هنگامی‌که جمهوریت نظام از سوی فتنه گران در حال خدشه بود سکوت کرد و حالا از امکان بازگشایی سفارت آمریکا - دشمن اصلی نظام به تعبیر امام خمینی و مقام معظم رهبری- در تهران سخن به میان می‌آورد.

 

اگر شما خاطرات انقلابی‌تان را فراموش کرده‌اید، اما ما دانشجویان از نسلی هستیم که شاید خاطراتی از حضرت امام(ره) نداشته باشد، اما حرف حضرت روح الله را هیچ وقت فراموش نکرده و هر جا که لازم باشد اقدام انقلابی و دانشجویی خود را انجام خواهد داد.

 

والسلام علی من اتبع الهدی

 

سید محمد حسین هاشمی گلپایگانی

 

مسؤل بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام

/دانشجو

ارسال نظر

آخرین اخبار