جشن خودساخته رسانه‎های زنجیره ای؛

طنز تلخ این تصمیم نامی بود که برای این جشن خودساخته و مصنوعی از سوی رسانه‎های دولتی انتخاب شد. در حالی که بنا بر چارچوب توافق شده در لوزان و اخبار غیر رسمی منتشر شده از محتوای مذاکرات، توافق پیش رو عملا صنعت هسته‎ای کشور را به صنعتی نمایشی و به سمت تعطیلی بخش‎های مهمی از آن خواهد کشاند، این رسانه‎ها برای جشن دولتی مذکور نام «جشن هسته‎ای» را برگزیدند!

فراخوان برگزاری «جشن هسته ‎ای» برای تعطیلی بخش مهم صنعت هسته ‎ای!
به گزارش گلستان 24، نزدیک به ده روزی هست که مجموعه رسانه‎ای - تبلیغاتی دولت، اعم از مدیران و نشریات رسمی و رسانه‎های حامی و غیر رسمی نزدیک به دولت و حتی شبکه‎های اجتماعی، تلاش خود را برای القاء یک جو تبلیغاتی گسترده در فضای افکار عمومی بکار گرفته‎اند تا با تزریق مصنوعی نوعی خوشحالی از توافقی که مردم از جزئیات آن خبر ندارند، فضا را برای برپایی جشنی دولتی که امروز این رسانه‎ها از آن بعنوان «جشن هسته‎ای» نام بردند فراهم کنند.
به گزارش رجانیوز، چهارشنبه گذشته بود که یکی از مدیران رسانه‎ای دولت با فراخوان مسئولین رسانه‎ها، از نطق قریب‎الوقوع رئیس جمهور در تلویزیون بواسطه انجام توافق با ۱+۵ خبر داد تا عملا فضای رسانه‎ها را برای ‎این جشن دولتی فراهم کند، اما شوربختی این مدیر آنجا بود که تمدید چند باره مذاکرات، این فرصت را به مجموعه‎های رسمی و غیر رسمی دولت نداد.
با این حال امروز رسانه‎های دولتی در اقدامی هماهنگ، از این برنامه دولتی پرده برداشتند. اما طنز تلخ این تصمیم نامی بود که برای این جشن خودساخته و مصنوعی از سوی رسانه‎های دولتی انتخاب شد. 
در حالی که بنا بر چارچوب توافق شده در لوزان و اخبار غیر رسمی منتشر شده از محتوای مذاکرات، توافق پیش رو عملا صنعت هسته‎ای کشور را به صنعتی نمایشی و به سمت تعطیلی بخش‎های مهمی از آن خواهد کشاند، این رسانه‎ها برای جشن دولتی مذکور نام «جشن هسته‎ای» را برگزیدند!
حال آنکه این نام پیش از این در روز بیست فروردین بمناسبت تکمیل چرخه سوخت هسته‎ای بومی در کشور و همچنین رسیدن به سطح غنی سازی ۲۰ درصد، بواسطه مجاهدت شهید شهریاری، برگزیده شده بود که علت آن خوشحالی از ارتقاء و رشد بومی صنعت هسته‎ای کشور بود، حال مشخص نیست، قرار است جشن‎های دولتی برای کدام دستاورد هسته‎ای در این روزها برگزار شود که نام جشن هسته‎ای برای آن برگزیده شده است چرا که به نظر می رسد جشن تعطیلی هسته‎ای، عنوان مناسب‎تری این برنامه دولتی و مصنوعی بوده است.
۱۱ روزنامه به همراه دهها سایت و خبرگزاری و شبکه های اجتماعی و صفحات مختلف فعال در فضای مجازی با تیتر مشترک "جشن هسته ای" درصدد خط دهی به افکار عمومی برآمده اند تا هرچه که در نهایت به عنوان توافق اعلام شود، بی آنکه مورد بررسی و نقد قرار گیرد و عیار حفظ منافع ملی و رعایت خطوط قرمز در آن محاسبه شده و مسیر قانونی خود را در داخل کشور طی کند، به عنوان پیروزی تلقی شده و برای آن جشن گرفته شود. این مساله البته با بی تدبیری برخی مسئولان نیز هم افزا شد تا جایی که جملات این افراد، دستمایه انتخاب چنین تیتری برای رسانه های زنجیری گشت.
نکته‎ای که کارشناسان اهل فن، اعم از دولتی و غیر دولتی به خوبی از آن مطلع هستند این است که اگر مذاکرات فعلی منجر به توافقی شود که در چارچوب توافق فاجعه بار لوزان قرار گیرد، نه تنها پیروزی نیست، بلکه یک باخت قطعی به حساب می آید و به جای جشن، باید برای عبور از این بحران، تدابیر سخت به کار گرفت اما اگر خطوط قرمز نظام در توافق نهایی لحاظ شود، قطعا به عنوان یک "توافق خوب" مورد پذیرش خواهد بود و در آن زمان، جشن بزرگ پیروزی جبهه مقاومت برگزار خواهد شد.
 
بنابراین، تا زمانی که مذاکرات به پایان رسمی نرسد و توافق احتمالی حاصل از آن با خطوط قرمز نظام و مردم به مقایسه گذارده نشود و مراحل قانونی خود را در کشور طی نکند، اعلام پیروزی و جشن، به معنای کلیدزدن به پروژه فتنه سازی مانند آنچه که در سال ۸۸ شد، هست.
در ذیل این مطلب، تصاویر ۱۱ روزنامه که کوشیده اند خط دهی مشترک برای افکار عمومی داشته باشند، جهت ثبت در تاریخ و اذهان عمومی منتشر می شود تا پس از پایان مذاکرات جاری (با هر نتیجه ای) و نقد و بررسی آنها، مشخص شود که کدام طیف و رسانه، با افکار عمومی بازی کرده است.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

رجانیوز

ارسال نظر

آخرین اخبار