یک مقام ارشد عراقی گفت: دولت بغداد هفته آینده ۴۰۰ دستگاه خودروی زرهی پیشرفته مین‌یاب از روسیه تحویل می‌گیرد؛ قرار است این دستگاه ها در عملیات نظامی ارتش علیه داعش به کار گرفته شود.

خودروهای زرهی روسیه علیه داعش در عراق

خودروهای زرهی روسیه علیه داعش

به گزارش گلستان 24، به نقل از "سومریه نیوز" این مقام بلندپایه دولتی عراق تصریح کرد که به تازگی بغداد با طرف روس قراردادی محرمانه منعقد کرده که به موجب آن ارتش عراق به زودی ۴۰۰ دستگاه خودروی زرهی چند منظوره و مجهز به سیستم مین‌روبی را از روسیه تحویل می‌گیرد.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، افزود: این خودروهای زرهی به محض این که به بغداد برسد، در عملیات نظامی ارتش علیه تکفیری‌های داعش در شمال و غرب عراق به کار گرفته خواهد شد.

وی با اشاره به این که قرار است مبلغ این قرارداد در آینده از سوی دولت عراق پرداخت شود، گفت: ساختار این خودروها مانند تانک های "تی 90 " روسی ویژه جمع آوری اطلاعات و عبور از موانع و مین روبی، است.

این مقام عراقی گفت: خودروهای مین‌روب یا مین‌کوب بخش مهمی از تجهیزات نیروی زمینی هستند که با هدف ایجاد معابر در میادین مین برای عبور نفرات و تجهیزات در زمان جنگ و پاکسازی میادین مین در زمان صلح  به کار گرفته می شوند.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق بیستم ماه مه سال 2015 با اشاره به این که عراق قراردادهای تسلیحاتی متعددی با روسیه منعقد کرده و روند اجرای برخی از آنها کند است، گفت: در سفر قریب الوقوع ام به مسکو این روند تسریع خواهد شد.

                            

ارسال نظر

آخرین اخبار