پروژه انگلیسی برای افغانستان جدید؛

تروریست‌های بین المللی داعش، بهترین گزینه برای گروه چندپاره طالبان که اکنون فعالیت‌های برخی شاخه‌های دیگر این گروه، منافع استکباری امریکا و انگلیس در منطقه را به خطر انداخته است، هستند.

به گزارش گلستان24، بخش فارسی شبکه دولتی انگلیس که حمایت از گروه تروریستی "داعش" را به عنوان ماموریت اصلی خود در خاورمیانه پیگیری می کند، در تکمیل پازل حمایتی خود از این گروه تروریستی بین المللی، در پروژه ای جدید به دنبال تغییراتی در خصوص وضعیت داعش در منطقه است.

 

بی بی سی که جانبداری آشکار او از داعش در عراق و سوریه صدای اعتراض نخست وزیر انگلیس را هم درآورد، به حجم جنایات و جغرافیای تحت اشغال این گروه تروریست‌ اکتفا نکرده و در جدیدترین پروژه رسانه‌ای خود، در صدد است تا داعش را جایگزین "طالبان" در "افغانستان" کند.

 

پیش از این در گزارش‌هایی به نحوه حمایت بی بی سی فارسی از داعش، تلاش برای تطهیر چهره داعش، همکاری در سوژه یابی برای عملیات‌های تروریستی و تبدیل شدن این شبکه به بازوی رسانه‌ای داعش و چگونگی هماهنگی این شبکه با "آل‌سعود" در پیش بردن اهداف گروه تروریستی داعش پرداخته‌ایم.

 

گروه تروریستی طالبان که توسط "امریکا" و "انگلیس" برای مهار نفوذ "شوروی" سابق در افغانستان تشکیل شد، اکنون به چند شاخه تقسیم شده و عدم انسجام و تفرقه در این گروه مانعی بزرگ برای انجام اهداف حامیان غربی خود در منطقه است.

 

آنچه که در گزارش پیش ‌رو تقدیم می گردد، بخشی از  فعالیت های بی بی سی فارسی و چگونگی حمایت و بازکردن جای پا برای داعش (به عنوان جایگزین تروریست‌های طالبان)در افغانستان می‌باشد:

 

 

1) تخریب و حمله به تروریست‌های رقیب داعش در افغانستان

کشور افغانستان همواره صحنه پیدایش گروه های تروریستی مختلفی بوده است و از مهم ترین آنها می‌توان به "طالبان" اشاره کرد که در طول 20 سال حیات خود جنایت های بی سابقه ای را در این کشور انجام داده؛ اما گویا تاریخ مصرف این گروه برای حامیان اصلی آن به پایان رسیده و ارگان رسانه ای کشورهای حامی داعش به دنبال جایگزینی دیگر برای آن ها افتاده اند!

 

بر همین اساس شبکه بی بی سی فارسی در هفته های اخیر موج تخریبی خود علیه طالبان را افزایش داده و در این میان حتی ابایی از نقض گفته های مسئولان خود نیز ندارد.

 

در حالی که بارها مسئولان این شبکه در پاسخ به اعتراضات بینندگان خود به حمایت های بی بی سی فارسی از داعش مدعی شده اند که برای عدم قضاوت درباره گروه های مختلف اقدام به استفاده از عناوینی چون "شورشی"، "تروریست" و...نمی کنند اما نکته جالب این است که این شبکه، گروه طالبان را که رقیب داعش در افغانستان است، "شورشی" عنوان می کند.

 

 

 

 

البته اطلاق عناوینی چون شورشی به گروه های رقیب داعش مسبوق به سابقه بوده و بی بی سی فارسی پیش از این گروه تروریستی "احرارالشام" از رقبای داعش در سوریه را نیز شورشی خطاب کرده بود!

 

 

 

 

بی بی سی فارسی در راستای پیشبرد پروژه جایگزینی داعش به جای طالبان هیچ ابایی از انتساب انفجارها و حوادث تروریستی مختلف در افغانستان به طالبان در حالی که هیچ گروهی مسئولیت آن را به عهده نگرفته است، ندارد!

 

 

 

در این گزارش بی بی سی علی رغم عدم اعلام مسئول اصلی انفجار در افغانستان تلاش می کند با اشاره به سابقه طالبان در هدایت چنین عملیات هایی در گذشته، انجام این عملیات را نیز به آنها منتسب کند

 

 

اما در این میان تلاش بی بی سی فارسی برای "کم خطر" نشان دادن حضور داعش در افغانستان نسبت به گروه های تروریستی دیگر نیز از نکات قابل توجه می باشد!

 

 

 

 

2) مانور روی وابستگی طالبان به کشورهای خارجی

در حالی که به گواه صدها سند منتشر شده گروه تروریستی داعش در مدت زمان کوتاه پیدایش خود از حمایت تمام عیار مالی-تسلیحاتی کشورهای غربی و برخی کشورهای عربی منطقه از جمله عربستان و قطر برخوردار است، اما هیچگاه در رسانه های حامی داعش اشاره ای به این حامیان تروریست های اجاره ای نمی شود. در عوض شبکه بی بی سی فارسی پس از اعلام حضور برخی از وابستگان داعش در افغانستان و تلاش برای حذف طالبان، در راستای بهره برداری از احساسات مردمی افغانستان نسبت به دخالت پاکستان در امور داخلی این کشور، شروع به مانور وابستگی طالبان به سازمان اطلاعات پاکستان کرده است.

 

 

 

 

 

در حالی که سابقه جنایات داعش بر کسی پوشیده نیست، یکی از سرکردگان داعش در افغانستان با استفاده از تریبون اعطایی بی بی سی از جنایات طالبان در این کشور سخن می گوید!

 

 

3) سربازگیری برای داعش از میان اعضای طالبان

بیش از 4 دهه جنگ های داخلی در افغانستان موجب به وجود آمدن صدها هزار جنگجوی آموزش دیده و آماده مبارزه تحت سخت ترین شرایط گردیده است.

بر اساس اسناد منتشره مسئولان پروژه جایگزینی داعش به جای طالبان به این نتیجه رسیده اند که بهترین راهکار برای تسریع در نقش آفرینی داعش در افغانستان استفاده از این تروریست های آموزش دیده می باشد و به همین دلیل ترجیح می دهند که برای از میان بردن طالبان اقدام به حذف سرکردگان آن کرده و در عین حال نسبت به جذب نیروهای جنگی طالبان اقدام کنند.

 

در همین راستا تلاش می شود که اعضای فعلی تشکیل دهنده داعش در این کشور را "سرخوردگان از عملکرد سرکردگان طالبان" معرفی کرده و دیگر اعضای این گروه تروریستی را نیز به پیوستن به داعش ترغیب نمایند.

 

 

 

 

 

در این میان کارشناسان این شبکه نیز در اقدامی هماهنگ از "جذابیت" و "تفاوت" داعش با دیگر گروه های به اصطلاح جهادی افغانستان در برنامه های مختلف سخن به میان آورده و نقش خود را برای ترغیب دیگر تروریست‌ها برای پیوستن به داعش ایفا می کنند.

 

 

 

4) دروغ پردازی درباره پیوستن افراد و گروه های مختلف افغانی به داعش

از اولین مخالفت های صوت گرفته به حضور داعش در افغانستان می توان به پیام سرکرده طالبان به ابوبکر البغدادی اشاره کرد که وی در آن به صراحت مخالفت خود را با فعالیت تروریست های وابسته به داعش در این کشور ابراز کرده و گفته است: "در صورتی که فعالیت افراد وابسته به این گروه در افغانستان ادامه یابد طالبان به شدت با این موضوع برخورد خواهد کرد".

 

به دنبال مخالفت طالبان با حضور داعش در افغانستان، بی بی سی فارسی با مانور بر روی خبر "حمایت حزب اسلامی" به سرکردگی "گلبدین حکمتیار" از داعش که از سوی هیچ منبع رسمی تایید نگردیده بود، تحلیل های مختلفی را در تارنمای اینترنتی و شبکه تلویزیونی خود منتشر نموده و در آن پیوستن گلبدین حکمتیار به داعش را " گامی مهم در پایان گمنامی" وی ارزیابی کرده! و تلاش نمود تا با استفاده از این خبر جعلی چهره های مشهور را همراه با داعش و پشتوانه ای برای این گروه تروریستی در افغانستان معرفی کند!

 

 

 

 

5) اجاره تریبون بی بی سی فارسی به سخنگوی داعش!

عجیب ترین نکته در میان حجم فعالیت های گسترده بی بی سی فارسی برای داعش در افغانستان را می توان اجاره تریبون این شبکه به یکی از سرکردگان داعش در این کشور بر شمرد.

 

این شبکه در اقدامی عجیب تریبون شبکه خود را به فردی با نام "مولوی عبدالرحیم مسلم دوست" که خود را از سرکردگان داعش در افغانستان می‌خواند اعطا کرده تا وی به تشریح دیدگاه های این گروه تروریستی و تطهیر جنایات انجام شده توسط داعش بپردازد.

 

این عضو وابسته به گروه تروریستی داعش در فرصتی که بی بی سی فارسی در اختیار وی گذاشت محورهایی چون "تخریب رقبای داعش در افغانستان"، "تطهیر چهره خونریز داعش" و "توجیه حملات داعش به دیگر گروه های تروریستی" را مطرح کرد.

 

 

 

 

البته استفاده داعش از پتانسیل بی بی سی فارسی به فرستادن سخنگوی خود به روی آنتن این شبکه محدود نشده و برای منتشر نمودن اخبار خود مستقیما با خبرنگاران این شبکه "تماس" گرفته و با استفاده از تریبون این شبکه جدیدترین بیانیه ها و یا تایید و تکذیب اخبار منتسب به خود را منعکس می کنند.

 

 

 

 

گفتنی است با حمایت شبکه بی بی سی در آماده‌سازی افکار عمومی مردم منطقه و افغانستان، تروریست‌های داعش با انگیزه توسعه جغرافیای خلافت خود و بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود در شرق آسیا، به تکاپو برای ورود به قلمرو طالبان برای ادامه تامین منافع غرب در منطقه افتاده اند.

/جام نیوز

ارسال نظر

آخرین اخبار