سرمقاله الشرق الاوسط؛

«توافق، نظام ایران را بیش از پیش مستقر کرد و فرصتی به این کشور داد تا برنامه هسته ای را گسترش دهد. هر چند 10سال محدودیت برای آن در نظر گرفته شده ولی این مدت زمان برای نظام های سیاسی زیاد نیست.»

ایران دشمن نیست/ شیطان بزرگ وارد تهران می شود؟

به گزارش گلستان24، روزنامه فرامنطقه ای "الشرق الاوسط" در سرمقاله امروز خود نوشت: «باراک اوباما با توافق هسته ای که با ایران صورت داد، ذهن ها را به سخنان معروف "هنری کسینجر" معطوف کرد که گفته بود "دوستان آمریکا بیش از دشمنان از سیاستش بر حذر باشند."»

 

 

این روزنامه چاپ لندن در ادامه نوشت: «به نظر می آید ایران اگر هم فعالیت های هسته ای خود را ادامه دهد، بازرسان سازمان ملل نظارت کامل و بیشتری خواهند داشت. این مسئله باعث خواهد شد تا توافق از سوی ایرانی ها نقض نشود.»
 

 

این روزنامه در ادامه افزود:«آنچه که در محافل سیاسی ایران طی هفته اول توافق مشاهد شد، این است که ایرانی ها از پیروزی بزرگ دولت روحانی می گویند. پیروزی که باعث شد تا واشنگتن از همپیمانان غربی بخواهد موضعگیری خود را نسبت به تهران تغییر دهند.»

 

 

این روزنامه در ادامه خاطرنشان کرد: «با این همه ایران سیاست خود را در مقابل غرب تغییر نخواهد داد. ایران به دنبال این است تا مسئله داعش بدون آمریکا حل شود و حاضر نیست با غربی ها همکاری کند. مسئله‌ای که آمریکا را برای بهره برداری از اوضاع موجود سوق داد.»

 

 

این روزنامه در ادامه اظهار داشت: «سیاست ایران در قبال آمریکا بعد از توافق به گونه ای خواهد بود که شاهد بازگشایی سفارت آمریکا در تهران نخواهیم بود. رهبر عالی ایران آمریکا را شیطان بزرگ خطاب می کند؛ پس انتظار نمی رود شیطان وارد تهران شود و در نظام ولایت فقیه رخنه کند.»

 

 

این روزنامه در ادامه افزود: «با اینکه ظریف طی مذاکرات اعلام آمادگی برای همکاری با آمریکا جهت حل مسائل منطقه کرده ولی همچنان آمریکا دشمن است. بر خلاف اینکه آمریکا از زبان جان کری اعلام کرده ایران دشمن نیست و تنها "کشوری با مشکلات خاص در منطقه" قلمداد می کند.»
 


 این روزنامه در پایان نوشت: «توافق هسته ای نظام ایران را بیش از پیش مستقر کرد و فرصتی به این کشور داد تا برنامه هسته ای خود را  گسترش دهد. هر چند 10سال محدودیت برای آن در نظر گرفته شده ولی این مدت زمان برای نظام های سیاسی زیاد نیست.»
 

 


 

 

جام نیوز

 

ارسال نظر

آخرین اخبار