رئیس‌جمهور کشورمان با تأکید بر اینکه امنیت منطقه قفقاز برای ایران بسیار مهم است، گفت: هرگونه مداخله بیگانگان در امور منطقه مشکل‌ساز است.

رئیسی: امنیت "قفقاز" برای ایران بسیار مهم است

به گزارش گلستان24، آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان بعدازظهر امروز در نشست خبری مشترک با نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان که به ایران سفر کرده است، بیان داشت: تردید ندارم که سفر نخست وزیر ارمنستان به جمهوری اسلامی ایران نقطه عطفی در جهت ارتقای روابط دو کشور خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: سیاست همسایگی از سیاست‌های مورد تأکید دولت است. ما در یک سال و چند ماه دولت، چند نشست با آقای پاشینیان داشتیم.

رئیس‌جمهور گفت: در این نشست‌ها به‌ویژه در این سفر و مذاکراتی داشتیم بر توسعه روابط تجاری، اقتصادی، سیاسی و امنیتی بین دو کشور تأکید کردیم.

رئیسی عنوان کرد: ما در این چند ماه گذشته، 43 درصد رشد روابط تجاری با کشور ارمنستان داشتیم لیکن هدف‌گذاری شده است که این روابط به 3 میلیارد دلار برسد؛ دستیابی به این هدف با اراده دو کشور امکان‌پذیر است.

وی بیان داشت: روابط خوب بین دو کشور حتماً به روابط بهتر در منطقه و در سطح بین‌الملل خواهد انجامید.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه منطقه قفقاز بخشی از تاریخ، تمدن و فرهنگ ایران است، عنوان کرد: ما نسبت به منطقه قفقاز حساس هستیم. امنیت و صلح در منطقه قفقاز برای ایران بسیار اهمیت دارد.

وی تصریح کرد: مذاکرات ما و آقای پاشینیان به این نتیجه رسید که حل مسائل منطقه باید به‌دست مسئولان و دست‌اندرکاران این منطقه باشد. هرگونه مداخله بیگانگان بدون اینکه مشکلی را حل کند، مشکلی ایجاد می‌کند.

رئیسی ابراز کرد: ظرفیت‌های منطقه قفقاز می‌تواند امنیت پایدار و صلح را در منطقه تضمین کند. ما امیدواریم که در این نشست و سفر آقای پاشینیان و با توافقاتی که در این سفر انجام شد و قرار شد مسئولان دو کشور پیگیری کنند، گامی در جهت ارتقای روابط دو کشور برداشته شود.

انتهای پیام / تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار