حضور اصحاب فتنه در معاونت فرهنگی وزارت علوم؛

حضور فعالان فتنه 88 در بخش‌های مهم وزارت علوم از زمان حضور رضا فرجی دانا در این وزارت خانه باعث حاشیه ساز شدن این وزارت خانه طی دو سال اخیر شد، بطوری که اقدامات وزیر و سرپرستان اسبق در بکاری گیری محکومان و چهره های شاخص در اغتشاشات انتخابات سال 88 این وزارت خانه را به یکی از سیاسی ترین وزارت خانه های دولت یازدهم تبدیل کرد

از حضور در معاونت فرهنگی وزارت علوم تا سردادن شعار «موسوی پاینده باد» در جشن هسته‌ای!

به گزارش گلستان24، حضور و سپردن مسئولیت به افراد «تابلو و سابقه دار» در قسمت های مهم وزارت علوم طی چند سال اخیر باعث شد که رهبر انقلاب حتی در دیدار امسال دانشجویان با هشدار به دو وزیر علوم و بهداشت، هشدار بدهند که از بکار گیری آنها پرهیز شود: "هر دو وزیر محترم مورد اعتماد من هستند منتها مراقب زیردست‌هایشان باشند؛ کاملاً مراقب کسانی که کلید کارهای این‌جوری دست آنها است، باشند؛ بدانند چه کار دارد انجام می گیرد."

حضور اعضای انجمن تهران در گروه مشاوران فرهنگی وزارت علوم

پس از حضور سید ضیاء هاشمی در معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در آذر 92 گروهی تحت عنوان گروه مشاوران وارد معاونت فرهنگی وزارت علوم شدند. این گروه که اغلب از اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در سال های 88 و89 هستند، فعالیت های خود را در حوزه های مختلف و مهم از جمله نشریات، تشکل ها، انجمن های علمی و کانونها آغاز کردند.

این گروه تا قبل از استیضاح رضا فرجی دانا به طور نامحسوس در این معاونت فعالیت داشتند و پس از استیضاح رضا فرجی دانا که یکی از محورهای اصلی استیضاح وی بکارگیری عوامل فتنه بود به طور رسمی در سمت های مختلف این معاونت و به ویژه اداره کل فرهنگی و اجتماعی جذب شدند.

ازجمله این افراد می توان به مهدی حسین زاده رئیس اداره فعالیت های اجتماعی که بورسیه دولت دهم است و هیئت علمی اخراجی دانشگاه کاشان است و اسماعیل باقرپور (دبیر سیاسی انجمن تهران در سال 89) رئیس اداره انجمن های علمی اشاره کرد که توسط حسین میرزایی منصوب شدند. البته این افراد به جهت فرار از مراحل گزینشی حراست وزارت علوم با توجه به اینکه حکم رئیس اداره دریافت کردند به صورت غیرقانونی از تنخواه دفتر فرهنگی توسط حسین میرزایی حقوق دریافت می کنند.

در زیر اطلاعاتی از اعضای این گروه :

نمای اصلی صفحه فیس بوک سپیده اکبر پوران کارشناس دفتر مطالعات فرهنگی و اجتماعی، دانشجوی کارشناسی ارشد علوم اجتماعی دانشگاه تهران و عضو انجمن اسلامی دانشگاه تهران که در سال 88 جزو فتنه گران فعال بود که در چند ماه گذشته وارد وزارت علوم شده است. وی دانشجوی سیدضیا هاشمی و از دوستان خانوادگی ابوالحسن ریاضی مدیرکل فرهنگی دوره اصلاحات است.

 

نمایه فیس بوک محسن جعفری دبیر سابق انجمن تهران که عضو گروه مشاوران  معاونت فرهنگی است. همسر وی راضیه علیپور خبرنگار ایسنا و دختر معاون اسبق اداره کل فرهنگی اجتماعی در دوره اصلاحات می‌باشد. البته وی در ایسنا خبرنگار سرویس اجتماعی است که به علت ارتباط نزدیک با این گروه به طور اختصاصی اخبار معاونت فرهنگی را پوشش می‌دهد.

فرد زیر آرمان ذاکری از اعضای انجمن تهران و دانشجوی رشته علوم اجتماعی دانشگاه تهران و نیز عضو گروه مشاوران معاونت فرهنگی است.

اسماعیل باقرپور- دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه تهران در سال 89- رئیس فعلی اداره انجمن های علمی (تازه منصوب شده است)

این پست متعلق به اسماعیل باقرپور (رئیس اداره انجمن های علمی) هنگام خروج از ایران به دلایلی غیرمشخص که کامنت های زیرین این پست توسط دوستانش به نوعی دلایل این خروج را به صورت جسته و گریخته نشان می‌دهد. در این عکس وی به همراه محمدعلی کامفیروزی که در انتخابات اخیر شورای مرکزی نشریات دانشجویی انتخاب شد و آرمان ذاکری از نزدیکان سیدضیا هاشمی می‌باشد.

مهدی نجفی خواه – وی از نزدیکان حسین میرزایی و  سیدضیا هاشمی است و در اکثر برنامه ها و جلسات داخلی محرمانه حضور دارد. پست فیس بوک او نشان از سمپاتی شدید نسبت به جریان سبز دارد.

در عکس‌های ذیل: سپیده اکبرپوران، کمال رضوی، مهدی نجفی خواه، محسن جعفری، آرمان ذاکریمشاهده می‌شوند که هم اکنون این گروه که از حامیان سرسخت رضا فرجی دانا بوده اند پس از استیضاح او در اکثر برنامه‌های فرهنگی تاثیرگذار بوده، برای نمونه، ائتلافی از سوی دو نفر از آنان (کامفیروزی و رضوی) در انتخابات اخیر شورای مرکزی ناظر بر نشریات صورت گرفت و با حضور دانشجویان دانشگاههای تهران و شیراز در روز انتخابات و صدور حق رای برای آنان توانستند با اختلاف کمی به عنوان عضو شورا انتخاب شوند. در حالیکه رسالت اصلی این شورا عضویت دانشجویان است نه گروههای از قبل طراحی شده. شایان ذکر است این گروه بطور شبکه‌ای به دنبال راه‌اندازی انجمن‌های اسلامی در دانشگاهها می‌باشند.

گفتنی است اکثر این افراد بطور مشخص اسماعیل باقرپور، رئیس اداره انجمن های علمی و محسن جعفری، آرمان ذاکری و سپیده اکبرپوران به علت احتمال عدم تایید از سوی حراست، هیچگونه قرارداد مشخصی با وزارت علوم ندارند و بعضا با قرارداد جهادی که حراست وزارت علوم نظارتی بر آن ندارد جذب شده است.

حضور در جشن هسته ای!

از تازه ترین اقدام این گروه می توان به حضور در مراسم جشن هسته ای در نقاط مختلف تهران و سر دادن شعار فتنه اشاره کرد، که در فیلم زیر (از وین تا ونک) شاهد سردادن شعار خاتمی زنده باد موسوی پاینده باد از سوی مهدی نجفی خواه از  اعضای این گروه و دانشجوی رشته علوم اجتماعی دانشگاه تهران و از اعضای انجمن تهران هستیم که این فرد ارتباط نزدیکی با حسین میرزایی مدیر کل فرهنگی وزارت علوم دارد و از زمان حضور وی در اداره کل فرهنگی در اکثر برنامه ها همراه وی بوده عکس زیر مربوط به همایش انتخابات نشریات دانشجویی دراوایل  سال 93 است که در صفحه اینستاگرام مهدی نجفی خواه منتشر شده و کامنت های این پست نشان از مهندسی انتخابات سال 94 دارد.

حضور مهدی نجفی خواه در تجمع به بهانه توافق هسته ای و سردادن شعار "خاتمی زنده باد، موسوی پاینده باد"

 

دانلود

حضور این افراد در وزارت علوم در حالی است که رهبر انقلاب در دیدار رمضانیه با دانشجویان درباره حضور این افراد در بخش های مهم وزارت علوم فرموده بودند: "از عناصری که نامطمئن بودنِ خودشان را اثبات کردند، مطلقاً استفاده نکنید؛ مطلقاً استفاده نکنید. بعضی‌ها هستند که نشان دادند و ثابت کردند که عناصر نامطمئنّی‌اند. برای چه کسی نامطمئنند؟ ... بی‌اعتمادی خودشان را برای نظام ثابت کردند، برای کشور ثابت کردند، برای جمهوری اسلامی ثابت کردند؛ هم برای اسلامیّتش، هم برای جمهوریّتش. همین‌هایی که سال ۸۸ آن بازی را راه انداختند، خب اینها با جمهوریّت نظام جمهوری اسلامی مخالفت کردند، بدون هیچ منطقی، بدون هیچ حرف قابل قبول و پسندیده‌ی در مقابل آدم های با انصاف. اینها نامطمئنند؛ من استفاده‌ی از اینها را مطلقاً توصیه نمی کنم، به‌هیچ‌وجه؛ نه به شماها و نه به هیچ دانشجویی و نه به هیچ دانشگاهی توصیه نمی کنم."

/خبرنامه دانشجویان ایران

ارسال نظر

آخرین اخبار