رمزگشایی از یک رابطه؛

هنوز یکماه از به زندان رفتن مهدی هاشمی نمی‌گذرد که از وی در زندان اوین مقادیری سکه طلا و همچنین یک گوشی تلفن همراه کشف شده‌ است، وسایل بعضا غیرمجازی که مشخص نیست وی چه برنامه‌ای‌ برای آنها داشته است.

سکه طلا و تلفن همراه به چه کار زندانی بند مفسدان مالی می‌آید؟

 به گزارش گلستان 24، هنوز حدود یک ماه از به زندان رفتن فرزند هاشمی رفسنجانی نمی‌گذرد که اخبار و وقایعی از درون بند مفسدان اقتصادی خارج می‌شود که تعجب همگان به دنبال داشته است.

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در هشتاد و چهارمین نشست خبری خود با اهالی رسانه با تأیید کشف مقادیری سکه طلا و یک گوشی تلفن همراه از مهدی هاشمی در زندان اوین گفت: «هفته گذشته در بازرسی که از بندهای 7 و 8 زندان اوین به عمل آمد از آقای هاشمی یک تلفن همراه با سیم‌کارت و تعدادی سکه اعم از ربع، نیم و گرمی حدود 30 عدد کشف‌شده است، البته بردن سکه غیرمجاز نیست ولی داشتن تلفن همراه غیرمجاز است.»[1]

زندانی بند مفسدان مالی

حال این سؤال اساسی در ذهن افکار عمومی به وجود آمده است که چگونه برخی از وسایل غیرمجاز به زندان اوین آن‌هم بخش مفسدان مالی داخل شده است و مهدی هاشمی با این مقدار سکه طلا و همچنین تلفن همراه خود چه برنامه‌ای در زندان اوین داشته است؟ و چه استفاده‌هایی از این نوع وسایل در محیط بسته زندان می‌توان انجام داد؟

درز اطلاعات زندان از مجرای تلفن سیار

مهدی هاشمی یکی از پرخبرترین زندانیان مفسد اقتصادی است. به گفته خانواده و اطرافیان مهدی هاشمی وی بارها از زندان با آنها تماس گرفته و شرح حال و روزش را برای آنان بازگو کرده است. از سوی دیگر خانواده هاشمی نیز در رسانه‌های مختلف از جمله رسانه‌های ضدانقلاب شرح حال وی را اطلاع رسانی کرده‌اند.

 

در همین راستا فاطمه هاشمی در گفت‌وگو با سایت ضدانقلاب «کلمه» – از رسانه‌های اصلی حامی فتنه - اظهار داشت: «دو شب پیش مهدی با ما تماس تلفنی گرفت و گفت یک گوسفند قربانی کنید. ما نگران شدیم و علت را پرسیدیم، گفت اتفاقی نیفتاده اما گوسفند قربانی کنید؛ تا اینکه امروز در سایت کلمه خبر را خواندیم که فردی در زندان می‌خواسته به مهدی حمله کند. الآن هم به‌شدت نگران هستیم و از وکیلش خواسته‌ایم تا قضیه را پیگیری کنند و درخواست ملاقات کند تا او را ببینیم. امیدواریم اتفاقی برای او نیفتد.»[2]

همچنین «فائزه هاشمی» در مصاحبه با یکی از پایگاه‌های خبری ضدانقلاب از برخی محدودیت‌ها برای مهدی هاشمی خبر داد. فائزه هاشمی از مواردی، مانند اجازه نداشتن مهدی هاشمی برای نوشیدن عرقیات گیاهی یا نبودن توالت فرنگی برای جلوگیری از درد کمر وی گلایه کرده بود.

موضوع شائبه برانگیز در مورد چنین سخنانی این است که فاطمه هاشمی نیز حتی از جریان مبهم حمله به مهدی هاشمی در زندان اوین اظهار بی‌اطلاعی می‌کند اما رسانه ضد انقلاب کلمه چنین خبری را به نقل از منابع نامعلوم روی خروجی خود قرار می‌دهد که این موضوع شائبه ارتباط از زندان اوین به وسیله یک تلفن همراه با اعضای تحریریه این رسانه ضدانقلاب را قوت می‌بخشد.

با کشف تلفن همراه مهدی هاشمی در زندان اوین نیز به نظر می‌رسد به طور مستقیم برخی از اخبار از سوی وی به این رسانه‌ها منتقل می‌شده است.

مشاوره‌های طلایی قبل از زندان

 

از سوی دیگر اخباری نیز در برخی از خبرگزاری‌ها مبنی بر بررسی وضعیت اوین از سوی مهدی هاشمی قبل از انتقال وی به زندان درج شده است. ظاهرا آقازاده معروف چند روز قبل از رفتن به زندان برای درک بهتر شرایط اوین به سراغ افراد مختلفی رفته بود و در مورد مسائل مختلف بازداشتگاه اوین از آنها مشورت گرفته است.

در همین رابطه گزارش شده که وکیل مهدی هاشمی با یکی از مفسدین مالی که به تازگی از زندان اوین رهایی یافته است ملاقات کرده است.

در این اخبار نامی از افرادی که به مهدی هاشمی برای ورود به زندان مشاوره داده‌اند نیامده است اما اگر به اطرافیان و نزدیکان خانواده هاشمی نگاهی بیندازیم، افرادی چون «غلامحسین کرباسچی» و «حسین مرعشی» از جمله نزدیکان این خانواده هستند که تجربه حضور در زندان اوین را داشته‌اند و دور از انتظار نیست که این افراد تجربیات خود را به آقازاده زندانی منتقل کرده باشند.

از سوی دیگر یکی از مفسدین مالی که به تازگی بعد از مدت‌ها از زندان آزاد شده «شهرام جزایری» است و به نظر می‌رسد مفسد مالی معروفی که اخیرا آزاد شده و وکیل مهدی هاشمی با وی درباره فضای زندان اوین ملاقات و از وی مشورت گرفته باشد، جزایری معروف است.

به هر حال شواهد و قرائن نشان می‌دهد که همین مشاوره‌های طلایی مفسدین مالی بوده است که منجر به این شده که مهدی هاشمی با خود مقادیر زیادی سکه طلا به زندان ببرد.

 

[1] http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940608000880

[2] http://www.kaleme.com/1394/05/27/klm-222065/?theme=fast

 

ارسال نظر

آخرین اخبار